Departament Obrony USA przyznał koncernowi Leonardo kontrakt, o wartości 176 472 608 USD z na produkcję i dostawę 32 śmigłowców TH-73A (miejscowe oznaczenie TH-119) wraz z pakietem części zamiennych, wsparciem logistycznym i wyposażeniem, a także usługi szkoleniowe dla pilotów i techników. W pobitym polu pozostały Bell 407GXi Airbus Helicopters H135.
Wiropłaty będą eksploatowane przez personel Naval Air Station Whiting Field w Milton na Florydzie, do szkolenia pilotów US Navy, US Marine Corps i US Coast Guard. Placówkę opuszczać ma kilkuset pilotów rocznie.
Nowe śmigłowce zastąpią używane obecnie Belle TH-57B/C Sea Ranger. US Navy oczekuje, że dostawy śmigłowców rozpoczną się w roku kalendarzowym 2020 i będą kontynuowane do roku kalendarzowego 2024. Wiropłaty będą produkowane w zakładach w Filadelfii. Docelowo marynarka zamierza pozyskać 130 TH-73A, za kwotę 648 mln USD (TH-119 w powietrzu, 2018-12-24).
To drugi duży kontrakt dla Leonardo przyznany przez Departament Obrony USA w ostatnich latach. We wrześniu 2018 Amerykanie wybrali MH-139A (zamerykanizowaną wersję AW139, zaoferowaną przez Leonardo i Boeinga) jako nowy śmigłowiec do ochrony baz USAF, w których stacjonują jednostki uzbrojone w międzykontynentalne pociski balistyczne z głowicami nuklearnymi (USAF odebrały pierwszy MH-139A, 2019-12-22).