Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Bułgaria poszukuje bsl

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 21 stycznia 2020

Bułgarskie Ministerstwo Obrony opublikowało 30 grudnia wymagania przetargowe dotyczące zakupu bezzałogowych statków latających: 12 zestawów klasy mini i dwóch zestawów małych bsl. Ich dostawy mają być zrealizowane w l. 2020–2024. Sofia zamierza przeznaczyć na nowy sprzęt 24,8 mln lewa.

/ Zdjęcie: EMT Petzberg   

Bułgarzy szacują, że nabycie 12 zestawów bsl klasy mini (z których każdy składać się ma ze stacji naziemnej i 3 bsl) pochłonie 10,8 lewa mln BGN. W 2020 i 2021 do wojska mają trafić po 3 zestawy, w następnych latach – po 2 rocznie.

Nowe bsl powinny mieć masę startową nie większą niż 7 kg i przenosić wyposażenie optoelektroniczne (kolorową kamerę telewizyjną i niechłodzoną kamerę termowizyjną zdolną do działania przez co najmniej 1,5 h), umożliwiające obserwację obiektów w odległości co najmniej 10 km i transmisję wideo w czasie rzeczywistym. Podczas pracy w trybie autonomicznym zasięg bsl powinien wynosić co najmniej 20 km.

Zestawy małych bezzałogowców powinny składać się ze stacji naziemnej i co najmniej trzech bsl. Ich dostawy mają być zrealizowane po jednym rocznie w l. 2020 i 2021. Ich koszt szacowany jest na 14 mln lewa.

Specyfikacja techniczna dla małych bsl wymaga zakupu bezzałogowców wyposażonych w głowicę optoelektroniczną z kamerami TV/IR, dalmierz laserowy i co najmniej jeden radar z syntetyczną aperturą / wskaźnik ruchomych celów naziemnych (SAR/GMTI). Bezzałogowce powinny mieć maksymalną masę startową wynoszącą 150 kg, długotrwałość lotu nie krótszą niż 5 h i zasięg operacyjny nie mniejszy niż 50 km przy zapewnieniu transmisji wideo w czasie rzeczywistym. Podczas pracy w trybie autonomicznym zasięg bsl powinien wynosić co najmniej 120 km.

Zaproszenia do składania ofert i udziału w procesie negocjacji zostały wysłane do 24 spółek lokalnych i międzynarodowych. Otrzymały je: amerykańskie AAI Corporation, General Atomics Aeronautical Systems, Northrop Grumman Corporation, Boeing i Insitu; izraelskie Innocon Innovative Controllers, Blue Bird Aero Systems, Israel Aerospace Industry, Elbit Systems and Aeronautics; włoskie Globavia i Leonardo Airborne i Space Systems; niemiecka EMT Penzberg; szwajcarska UMS Skeldar; łotewska UAV Factory; oraz europejska Airbus Defence and Space. Termin składania ofert upływa 13 lutego.

Na podstawie informacji Igora Bożinowskiego


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2025 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.