Od 14 do 24 stycznia 2020 US Navy prowadziła w rejonie Florydy ćwiczenia z użyciem systemów zakłócających sygnał GPS. Odpowiednie komunikaty na ten temat opublikowała m.in. amerykańska Federalna Administracja Lotnicza (FAA). Ostrzegały one pilotów cywilnych i komercyjnych, że testy mogą spowodować niedostępność lub brak wiarygodności sygnału GPS.
Powiadomienia zostały ogłoszone pierwotnie przez dowództwo US Navy Carrier Strike Group 4 (CSG4) z Naval Station Norfolk w stanie Wirginia. Zagłuszanie i zakłócanie sygnałów GPS miało wspierać duże ćwiczenia odbywające się u wschodnich wybrzeży USA. Wojskowi zapewniali, że ich działania nie powinny wpłynąć na użycie cywilnych i komercyjnych naziemnych urządzeń wykorzystujących GPS, takich jak nawigacja samochodowa czy zegarki używane przez biegaczy. Mogły jednak utrudnić korzystanie z urządzeń wspierających ruch lotniczy i morski.
To nie pierwsze takie ćwiczenia prowadzone przez US Navy. M.in. na początku lutego 2019 Carrier Strike Group Four przeprowadziła podobne testy zakłócania GPS na tym samym obszarze, co obecnie. Do 30 stycznia 2020 mają zostać ogłoszone informacje dotyczące podobnych testów planowanych w rejonach Fort Hood w Teksasie, Yuma Proving Grounds w Arizonie, bazy US Air Force Cannon w Nowym Meksyku i Fort Bragg w Karolinie Północnej.