Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Heli-Expo 2020: Kolejni chętni na H145

Imprezy branżowe, Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 30 stycznia 2020

Na wystawie Heli-Expo w kalifornijskim Anaheim spółka Metro Aviation zamówiła kolejny tuzin nowych śmigłowców Airbusa – EC145e. Dzięki niej całkowita liczba wiropłatów tego typu zakupionych przez Metro Aviation wzrosła do 43.

Metro Aviation zarządza śmigłowcami i samolotami podmiotów świadczących usługi medyczne; jest też światowym liderem w dziedzinie przebudowy i doposażenia wielozadaniowych wiropłatów do potrzeb konkretnych użytkowników / Zdjęcie: Airbus

Metro Aviation była pierwszym nabywcą EC145e, kiedy w 2015 Airbus Helicopters wprowadził na rynek ten uproszczony i lżejszy wariant H145. W 2019 Airbus Helicopters, Inc. dostarczył pierwszy EC145e wyprodukowany w zakładzie w Columbus w stanie Mississippi, gdzie powstaną pozostałe EC145e dla Metro Aviation.

Nowe zamówienie dowodzi stałej popularności EC145e wśród podmiotów świadczących usługi medyczne w USA, głównie ze względu na wzrost masy użytecznej o 90-150 kg w porównaniu ze starszą wersją EC145 C2 – powiedział Mike Stanberry, prezes Metro Aviation.

Dwusilnikowy EC145e był początkowo dopuszczony tylko do lotów zgodnych z procedurami Visual Flight Rules (VFR – loty z widocznością ziemi). Metro nawiązała więc współpracę z Genesys Aerosystems i S-TEC z Mineral Wells w Teksasie na rzecz opracowania zatwierdzonego przez Federalną Agencję Lotnictwa (FAA) pakietu awioniki, pozwalającego wykonywać loty z jednym pilotem lub z załogą dwuosobową w warunkach Instrumental Flight Rules (IFR – według wskazań przyrządów). Współpracujące podmioty opracowały także elektroniczny system przyrządów pilotażowych VFR i ulepszenia autopilota i układu wspomagania stateczności – obecnie oczekują na wydanie przez kanadyjski Urząd Transportu certyfikatu dla zestawu IFR.

Także w trakcie Heli-Expo Svensk Luftambulans (szwedzkie lotnicze pogotowie ratunkowe) zamówiło 3 nowe śmigłowce H145. Skandynawski użytkownik będzie dysponował też kupionymi wcześniej 3 H145, które zostaną zmodernizowane, by reprezentowały jednolity standard z nowymi śmigłowcami. Otrzymają one m.in. pięciołopatowy wirnik nośny, zwiększający udźwig użyteczny o 150 kg i zapewniający lepszy komfort i łatwiejszą obsługę.

H145 zamówione przez Svensk Luftambulans H145 będą wyposażone w bezprzewodowy system komunikacji powietrznej (wACS), zapewniający bezpieczną, dwukierunkową transmisję informacji operacyjnych i danych technicznych podczas lotu, jak i na ziemi. Svensk Luftambulans zdecydował się na zakup trzech nowych maszyn po tym jak do grona hrabstw korzystających z jego usług (Värmland, Dalarna, Västra Götaland i Uppsala) dwa kolejne (Norrbotten i Vasterbotten). Szwedzkie pogotowie lotnicze otrzyma śmigłowce w 2021 r. i na początku 2022 r.

Gunnar Blomquist, dyrektor Svensk Luftambulans, powiedział: H145 służyły nam do tej pory bardzo dobrze, a ich ulepszony wariant idealnie pasuje do rozszerzenia naszych usług na większą populację pacjentów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.