Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Partizan – rosyjski następca An-2

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 lutego 2020

Zastępca szefa rosyjskiego Funduszu badań rozwojowych (Fond perspektiwnych issliedowanij, FPI) , Witalij Dawydow ujawnił projekt nowego małego samolotu transportowego bardzo krótkiego startu i lądowania – Partizan. Nazwa wzięła się od jego możliwości operowania z nieprzygotowanych lądowisk, czyli wykonywania zadań związanych z zaopatrywaniem oddziałów partyzanckich. Oblot demonstratora technologii nowego samolotu zaplanowano na 2022.

Jedna z wizji Partizana – z dwoma napędami turbośmigłowymi wspomaganymi małymi śmigłami rozmieszczonymi wzdłuż skrzydeł, napędzanymi silnikami elektrycznymi / Ilustracja: FPI

Partizana projektowany jest w układzie górnopłata z napędem turbośmigłowymi wspomaganym małymi śmigłami rozmieszczonymi wzdłuż skrzydeł, napędzanymi silnikami elektrycznymi. Dzięki temu siła nośna skrzydeł jest duża już przy małej prędkości. To zaś umożliwia start po bardzo krótkim rozbiegu.

Obliczeniowy zasięg Partizana wynosi 1000 km. Jego prędkość maksymalna ma wynosić 315 km/h, a przelotowa ok. 250 km/h. Rozbieg ma wynosić kilkadziesiąt metrów.

Konstruktorów Partizana wspiera CAGI (Centralny instytut hydroaerodynamiczny). Zaprojektował on moduł skrzydła z wymuszonym opływem, nazwany Wichr. Wyniki jego badań mają zostać wykorzystane przy konstruowaniu Partizana.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.