Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Partizan – rosyjski następca An-2

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 lutego 2020

Zastępca szefa rosyjskiego Funduszu badań rozwojowych (Fond perspektiwnych issliedowanij, FPI) , Witalij Dawydow ujawnił projekt nowego małego samolotu transportowego bardzo krótkiego startu i lądowania – Partizan. Nazwa wzięła się od jego możliwości operowania z nieprzygotowanych lądowisk, czyli wykonywania zadań związanych z zaopatrywaniem oddziałów partyzanckich. Oblot demonstratora technologii nowego samolotu zaplanowano na 2022.

Jedna z wizji Partizana – z dwoma napędami turbośmigłowymi wspomaganymi małymi śmigłami rozmieszczonymi wzdłuż skrzydeł, napędzanymi silnikami elektrycznymi / Ilustracja: FPI

Partizana projektowany jest w układzie górnopłata z napędem turbośmigłowymi wspomaganym małymi śmigłami rozmieszczonymi wzdłuż skrzydeł, napędzanymi silnikami elektrycznymi. Dzięki temu siła nośna skrzydeł jest duża już przy małej prędkości. To zaś umożliwia start po bardzo krótkim rozbiegu.

Obliczeniowy zasięg Partizana wynosi 1000 km. Jego prędkość maksymalna ma wynosić 315 km/h, a przelotowa ok. 250 km/h. Rozbieg ma wynosić kilkadziesiąt metrów.

Konstruktorów Partizana wspiera CAGI (Centralny instytut hydroaerodynamiczny). Zaprojektował on moduł skrzydła z wymuszonym opływem, nazwany Wichr. Wyniki jego badań mają zostać wykorzystane przy konstruowaniu Partizana.


Drukuj Góra