Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Dalszy rozwój FCAS

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 14 lutego 2020

Rządy Francji i Niemiec przyznały Dassault Aviation, Airbusowi, oraz ich partnerom: MTU Aero Engines, Safranowi, MBDA i Thalesowi, wstępną umowę ramową (etap 1A), która rozpoczyna etap demonstracyjny budowy przyszłego europejskiego samolotu bojowego (Future Combat Air System, FCAS).

Plan zakłada rozpoczęcie prób w locie demonstratora FCAS w 2026 / Zdjęcie: Airbus

Od początku 2019 partnerzy przemysłowi pracują nad przyszłą architekturą w ramach tak zwanego wspólnego studium koncepcyjnego. Umowa ramowa obejmuje pierwszy okres 18 miesięcy i dotyczy działań związanych z opracowaniem demonstratorów i dopracowywaniem najnowocześniejszych technologii. Plan zakłada rozpoczęcie prób w locie demonstratora FCAS w 2026.

Początkowo etap demonstracyjny FCAS ta skoncentruje się na głównych wyzwaniach technologicznych dla poszczególnych dziedzin: myśliwiec nowej generacji (NGF), z Dassault Aviation jako głównym wykonawcą, i Airbusem jako głównym partnerem, który będzie głównym elementem FCAS; systemy bezzałogowe – nosiciele uzbrojenia z Airbusem jako głównym wykonawcą i MBDA jako głównym partnerem; chmura bojowa z Airbusem jako głównym wykonawcą i Thalesem jako głównym partnerem oraz silnik Safrana z MTU jako głównym partnerem.

Zaangażowane w program przedsiębiorstwa wspólnie opracują środowisko symulacyjne, aby zapewnić spójność między poszczególnymi demonstratorami. Uruchomienie fazy demonstracyjnej to efekt politycznej decyzji krajów partnerskich FCAS oraz powiązanych przedsiębiorstw przemysłowych. FCAS będzie fundamentalnym projektem gwarantującym przyszłą europejską suwerenność operacyjną, przemysłową i technologiczną. Kolejnym ważnym krokiem w programie FCAS będzie dołączenie Hiszpanii i zaangażowanie dodatkowych dostawców, począwszy od etapu 1B, który nastąpi po pomyślnym zakończeniu etapu 1B (Japończycy stawiają na Europę w programie F-X, 2020-02-05, PAS 2019: Dassault ujawnia SCAF, 2019-06-17).


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.