Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

USA zwiększają cła na samoloty z UE

Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 15 lutego 2020

Administracja USA poinformowała o podniesieniu ceł na samoloty importowane z Unii Europejskiej z 10 do 15%. Decyzją US Trade Representative Office (USTR) mają one wejść w życie 18 marca 2020. Cła mają uderzyć przede wszystkim w Airbusa, który z powodu problemów Boeinga z bezpieczeństwem najpopularniejszych samolotów – modelu 737 MAX, wielokrotnie zmniejszył dostawy swych produktów.

Samoloty Airbusa są dostarczane do USA nie tylko z UE, ale także z montowni w Mobile w stanie Alabama. Na zdjęciu drugi ze zmontowanych tam dla American Airlines samolotów – A321ceo dostarczony 17 maja 2016 / Zdjęcie: Airbus

Formalnie pretekstem do podwyższenia ceł jest decyzja Światowej Organizacji Handlu (WTO) zezwalająca na ich wzrost wobec dotowania Airbusa przez UE. Podobny pozew dotyczący dotowania Boeinga nie został jeszcze rozstrzygnięty. Urzędnicy UE zapowiedzieli, że będą negocjować z Waszyngtonem i nie dadzą się zastraszyć.

Przedstawiciele Airbusa poinformowali, że będą kontynuować rozmowy z klientami z USA w celu złagodzenia skutków taryf, o ile to możliwe. Oceniają bowiem, że wyższe cła uderzą w amerykańskie linie lotnicze, które już teraz borykają się z niedoborem samolotów. To one bowiem będą musiały ponieść ich koszty.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.