Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Kolejne Persuadery dla lotnictwa marynarki Chile

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 20 czerwca 2009

Lotnictwo marynarki wojennej Chile - Armada de Chile zdecydowało się na kompletne odmłodzenie floty samolotów patrolowych i rozpoznawczo-bojowych dużego zasięgu poprzez zakup europejskich C-295 MPA.

Trzy ostatnie amerykańskie maszyny patrolowe - Lockheed UP-3A Orion zostaną wkrótce wycofane z eksploatacji. Zastąpią je europejskie EADS CASA C-295 MPA Persuadery.

Pierwszą partię 3 Persuaderów zamówiono w sierpniu 2007, płacąc za nie 105 mln dolarów. Maszyny mają zostać dostarczone już wkrótce - na przełomie 2009/2010. Obecnie El Comando de Operationes Navales - dowództwo operacji morskich, któremu podlega strukturalnie lotnictwo morskie - Aviacion Naval, zdecydowało się nabyć drugą partię trzech C-295 MPA. Umożliwia to harmonogram wydzielania na cele modernizacji sił zbrojnych kolejnych transz pieniędzy pochodzących z dochodów państwa z eksportu miedzi.

Do wypełnienia planu kompletnej modernizacji parku samolotowego lotnictwa morskiego dużego zasięgu pozostaje jeszcze zamówienie dwóch maszyn. Pełny zakres zamierzenia obejmuje bowiem skompletowanie eskadry 8 C-295 MPA. 4 samoloty dostarczone mają zostać w wariancie bojowym z systemami samoobrony aktywnej i pasywnej, a także z trzema pylonami do przenoszenia uzbrojenia podwieszanego pod każdym skrzydłem. Armada de Chile życzy sobie przystosowania ich do przenoszenia torped lotniczych do zwalczania okrętów podwodnych i nawodnych, a także do odpalania z nich amerykańskich pocisków przeciwokrętowych AGM-84 Harpoon.

Trzy dalsze chilijskie Persuadery przeznaczone mają być do misji patrolowych i zwiadowczych. Wszystkie mają zostać wyposażone w zintegrowany system dowodzenia i zarządzania lotami - FIST, sprzężony z radarem APS-143C (V)3 o zasięgu 200 mil z syntetycznym obrazem akwenu morskiego, czy patrolowanego terenu oraz ze zdalnie kierowaną wieżyczką systemu FLIR Star Safire i laserem pomiaru odległości.

Ostatni - ósmy C-295 floty chilijskiej będzie maszyną czysto transportową.

Na podstawie informacji Santiago Rivasa


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.