Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ukraińska amunicja krążąca

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 06 marca 2020

Ukraińskie przedsiębiorstwo Atlon Awia z Kijowa zaprojektowało amunicję krążącą Grim (Grom, ang. Silent Thunder) ST-35. Mały bsl jest zbudowany z płatami w układzie krzyżowym i podobnym usterzeniem. Jego napęd stanowi silnik elektryczny ze śmigłem pchającym.

Ukraiński Grim ma masę 10 kg, w tym 3,5 kg to głowica bojowa. Bsl rozwija prędkość przelotową 120 km/h, a długotrwałość jego lotu sięga godziny. Amunicja może się wznieść na wysokość 800-1200 m.

Sekwencja lotu testowego prototypu (demonstratora technologii) ukraińskiej amunicji krążącej Grim ST-35:

- pionowy start z wykorzystaniem odpowiednio przebudowanego 6-wirnikowca- lot poziomy nad wyznaczonym obszarem – teoretycznie powinien być autonomiczny, ale w pierwszych lotach bsl wspierał operator z ziemi- lądowanie na spadochronie – w docelowej wersji, z głowicą bojową, Grim ST-35 nie będzie wyposażony w spadochron

Zdjęcia: via armyinform.com.ua

Konstruktorzy pierwotnie przewidywali start Grima z użyciem katapulty. Ostatecznie zdecydowali się na rozwiązanie prostsze konstrukcyjnie. Amunicja jest wynoszona na wysokość startową przy pomocy 6-wirnikowca.

Prototyp (demonstrator technologii) Grima ma wykonywać loty autonomicznie, ale w pierwszych testach był sterowany przez operatora z ziemi. Po wykonaniu lotu bsl ląduje na spadochronie. W wersji docelowej spadochron zostanie wyeliminowany.

O nowej konstrukcji poinformował portal armyinform.com.ua.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.