Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Air USA kupuje australijskie F/A-18

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, 07 marca 2020

Australijski Departament Obrony 5 marca 2020 ogłosił wycofanie ze stanu Royal Australian Air Force (RAAF) 46 samolotów wielozadaniowych F/A-18A/B. Wszystkie mają być przejściowo przechowywane w bazie Williamtown, na północ od Newcastle. Do czasu gdy odbierze je Air USA – prywatne przedsiębiorstwo, które zapowiedziało zakup tych samolotów. Jeśli transakcja zostanie sfinalizowana, przygotowanie i transfer samolotów ma potrwać 3-4 lata. Bezpośrednio w Williamtown ma się tym zajmować 24 pracowników. Kolejni – pracownicy przedsiębiorstw lotniczych – będą ich wspierać, naprawiając komponenty i dostarczając części zamienne.  

Williamtown jest bazą trzech jednostek latających dotąd F/A-18A/B. To 3. i 77. Squadron oraz 2. Operational Conversion Unit, który odpowiadał za przeszkalanie załóg samolotów tego typu. Czwarta jednostka – 75. Squadron stacjonuje w Tindal.

Air USA to istniejące od 1994 prywatne przedsiębiorstwo, które wspiera szkoleniowo amerykańskie lotnictwo wojskowe. W ramach programu Red Air dostarcza ono samoloty odgrywające w ćwiczebnych walkach powietrznych rolę przeciwników. Program Blue Air służy głównie szkoleniu żołnierzy naprowadzających samoloty uderzeniowe i nauce odpierania ataków z powietrza. Air USA dysponuje obecnie 67 samolotami odrzutowymi, w tym typu Hawk, Alpha Jet, L-39, L-59 i MiG-29UB.

Nie są żadne szczegóły planowanej transakcji. Nie wiadomo nawet, czy Air USA kupi wszystkie australijskie F/A-18A/B. I za jaką kwotę. Specjaliści szacują, że samo utrzymanie zdolności do lotu Hornetów może pochłonąć kilkaset milionów dolarów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.