Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Testy saudyjskiego bsl Saker-1B

Przemysł lotniczy, Lotnictwo wojskowe, Lotnictwo cywilne, 10 marca 2020

W Arabii Saudyjskiej zakończyły się testy bsl klasy MALE (dużej długotrwałości lotu i średniego pułapu) Saker-1B. Zaprojektowała go amerykańska UAVOS we współpracy z saudyjską King Abdulaziz City for Science and Technology (KACST). Rozwój bsl trwał 10 lat. Tak długo trwało przede wszystkim opracowanie systemu autonomicznego sterowania. Dzięki niemu Saker-1B może samodzielnie realizować misje dalekiego zasięgu.

Bsl Saker-1B w jednym z lotów testowych / Zdjęcie: via UAVOS

Rozpiętość bsl Saker-1B wynosi 16 m, a maksymalna masa startowa sięga 1100 kg. Bezzałogowiec może latać do 19 godzin na wysokości do 5,5 km w zasięgu 2600 km. Do transmisji danych wykorzystuje łącze satelitarne.

Zbudowano 3 prototypy bsl Saker-1B. W czasie testów wylatały one 500 godzin w dzień i w nocy. Dodatkowo tysiąc godzin poświęcono na próby startów i lądowań.

Wnętrze naziemnej stacji kontroli lotu bsl Saker-1B / Zdjęcie: via UAVOS

Saker-1B jest przeznaczony do realizowania zadań wojskowych i cywilnych. Może być wykorzystywany do długotrwałego patrolowania znacznych obszarów lądowych i morskich. Sprzedażą seryjnych bsl tego typu będzie zajmować się KACST.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.