Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Korean Air uziemiły 100 z 146 samolotów

Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 11 marca 2020

Południowokoreańskie Korean Air poinformowały, że postanowiły czasowo wycofać z lotów ok. 100 samolotów, w tym 10 A380 – wszystkie posiadane. Powodem jest rezygnacja wielu pasażerów z rezerwacji, wywołana obawą przed koronawirusem COVID-19. Korea Południowa jest, po ChRL, drugim w Azji krajem pod względem liczby zainfekowanych nim osób.

W samolotach Korean Air, w ramach walki z rozprzestrzenianiem się wirusa COVID-19 często prowadzona jest dezynfekcja / Zdjęcie: Korean Air

Uziemienie większości floty Korean Air ma potrwać – według obecnych planów – do 25 kwietnia 2020. Na niektórych trasach – m.in. do Los Angeles, Nowego Jorku i Paryża, A380 już zostały zastąpione przez mniejsze samoloty dalekodystansowe. Warto dodać, że na początku 2020 Korean Air dysponowały łącznie 146 samolotami pasażerskimi.

Swoje A380 planują uziemić także Asiana Airlines (również południowokoreańskie). W lotach z Seulu Incheon do Frankfurtu i Los Angeles są one bowiem wypełnione w zaledwie 20%. Podobnie zamierzają postąpić China Southern i australijskie Qantas. Wcześniej o podobnym kroku informowała Lufthansa.

Z powodu paniki wywołanej przez media w związku z koronawirusem, wiele linii lotniczych może mieć bardzo poważne problemy finansowe, a nawet zbankrutować. W szczególnie trudnej sytuacji są tacy przewoźnicy, jak Korean Air, opierający swój model biznesowy na połączeniach międzynarodowych. Linie z takich państw, jak ChRL i USA, operujące głównie na trasach krajowych, są w nieco lepszej sytuacji.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.