PLL LOT i Wizz Air wstrzymają marca wszystkie połączenia z/do Polski. Ograniczenia dotyczące podróży mają na celu zminimalizowanie szerzenia pandemii COVID-19. Od północy czasu lokalnego 15 marca 2020 cudzoziemcy nie będą wpuszczani do Polski, a obywatele Polski powracający z zagranicy będą kierowani na kwarantannę.
W związku z decyzją polskiego rządu o zawieszeniu międzynarodowych połączeń lotniczych, spowodowaną rozprzestrzenianiem się koronawirusa SARS-CoV-2, z dniem 15 marca 2020 wszystkie połączenia Polskich Linii Lotniczych LOT wykonywane zarówno z Polski, jak i z Węgier zostaną wstrzymane na okres 10 dni.
Natomiast linie Wizz Air ogłosiły dzisiaj (14 marca), że w wyniku restrykcji dotyczących lotów międzynarodowych ogłoszonej przez premiera Mateusza Morawieckiego obowiązujących od północy 15 marca 2020, zawieszają wszystkie loty w polskiej siatce połączeń do odwołania.
Pasażerowie Wizz Air z rezerwacjami, których dotyczą zawieszone loty i którzy dokonali rezerwacji bezpośrednio na stronie wizzair.com lub poprzez aplikację mobilną, będą automatycznie informowani drogą elektroniczną. 120% pierwotnej wartości rezerwacji zostanie automatycznie przesłane na konto klienta Wizz Air do wykorzystania przez kolejne 24 miesiące na produkty i usługi Wizz Air.
Pasażerowie mogą również wybrać zwrot pieniędzy – co zajmie więcej czasu – i będą informowani w osobnej wiadomości wysyłanej pocztą elektroniczną o koniecznych krokach do otrzymania przelewu bankowego lub przelewu na kartę. W tym przypadku, klienci mogą ubiegać się o zwrot 100% pierwotnej wartości rezerwacji. Pasażerowie, którzy dokonali rezerwacji za pośrednictwem agencji – włącznie z internetowymi biurami podróży – powinni skontaktować się z podmiotem, u którego wykupili bilety.