Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Poszukiwania następcy Dardo

Wojska lądowe, 17 marca 2020

We włoskich mediach pojawiły się informacje o planach Ministerstwa Obrony Włoch obejmujących wymianę bojowych wozów piechoty VCC-80 Dardo i zastąpienie ich pojazdem nowej generacji. Plan ten został również ujęty w rocznym Rapporto Esercito 2019.

Włosi poszukują następcy 200 bwp Dardo, które weszły do uzbrojenia w 1998 / Zdjęcie: Esercito Italiano

Dokument wymienia najważniejsze programy modernizacyjne. Wśród nich znalazł się m.in. projekt Nuovo Veicolo Corazzato da Combattimento. Dotyczy on wyboru następcy bwp Dardo. Zakupione ma zostać nawet 661 pojazdów w różnych wariantach, w tym 335 bwp.

Nowy pojazd ma mieć lepsze charakterystyki w porównaniu z Dardo. Większa ma być jego siła ognia, poziom ochrony balistycznej, świadomość sytuacyjna załogi i interoperacyjność. Tak samo jak poprzednik ma być pojazdem pływającym. Program został już włączony do europejskiego projektu współpracy PESCO. Na obecnym etapie brane pod uwagę są różne możliwości, zarówno samodzielne opracowanie nowego pojazdu, jak też współpraca z partnerem zagranicznym.

Biorąc pod uwagę wymóg pływalności jedynym zachodnim bwp o takich zdolnościach jest opracowywany w Polsce bwp Borsuk. Oznacza to, że w przypadku wyboru partnera zagranicznego Włosi mogą być zainteresowani ofertą HSW. Na więcej informacji dotyczących programu włoskiego bwp należy jednak poczekać. 26 marca ma się ukazać raport, który ukaże więcej szczegółów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.