Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Jedna załoga, dwa śmigłowce

Przemysł zbrojeniowy, Lotnictwo wojskowe, 25 czerwca 2009

Na poligonie w Arizonie trwają próby zespołowych lotów śmigłowców - załogowego i bezpilotowego, kierowanych przez jedną załogę. Testowany jest poziom IV (Level IV) systemu.

Śmigłowcem załogowym jest prototyp Boeinga AH-64D Apache Block III. Wykorzystując jego wyposażenie załoga może z użyciem łącza TCDL (Tactical Common Data Link) w pełni kontrolować lot innego statku powietrznego, w tym wypadku bezzałogowego śmigłowca - na poziomie określanym jako poziom IV (Level IV). Poziom I (Level I) oznacza pośrednią transmisję danych z bezpilotowca, II (Level II) transmisję bezpośrednią, a III (Level III) sterowanie wyposażeniem bezzałogowca.

W testach bezpilotowiec klasy Sky Warrior (opracowywany w ramach programu Extended Range/Multi-Purpose UAS) jest symulowany przez odpowiednio przebudowany śmigłowiec AH-6. Załoga Apache może nim sterować, zmieniając prędkość, kierunek i wysokość lotu. Dzięki transmisji obrazu z bezpilotowca może to odbywać się poza zasięgiem widoczności.

Pierwszy lot demonstracyjny zespołu odbył się 8 czerwca. Boeing poinformował o nim 2 tygodnie później.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.