Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Intelsat 901 wraca do pracy

Astronautyka, 21 kwietnia 2020

17 kwietnia 2020 Intelsat poinformował, że jego satelita 901 powrócił do normalnej pracy po wykonaniu korekty orbity za pomocą pojazdu serwisowego Mission Extension Vehicle (MEV-1) produkcji Space Logistics, wchodzącej w skład koncernu Northrop Grumman. MEV-1 połączył się z satelitą Intelsat 901 25 lutego 2020 (patrz RAPORT-wto 3/2020) i – wykorzystując swój napęd elektrodynamiczny – skorygował orbitę satelity tak, aby zajął on pozycję 332,5E na orbicie geostacjonarnej na wysokości 36 tys. km nad powierzchnią Ziemi.

Widok satelity Intelsat 901 z pojazdu serwisowego MEV-1 / Zdjęcie: Northrop Grumman

Od czasu wystrzelenia w 2001, Intelsat 901 zużył już prawie całą ilość posiadanego paliwa. W związku z tym jego czas pracy zbliżał się do końca. Użycie MEV-1 pozwoliło na przedłużenie jego działania o 5 lat.

Po korekcie orbity satelita Intelsat 901 aktualnie obsługuje 30 klientów komercyjnych i rządowych, którzy do 2 kwietnia zostali przeniesieni na tę platformę satelitarną. Po 5 latach satelita Intelsat 901 za pomocą pojazdu MEV-1 zostanie skierowany na tzw. orbitę cmentarną, znajdującą się tuż nad orbitą geostacjonarną, po czym MEV-1 będzie mógł połączyć się z kolejnym satelitą, aby skorygować jego orbitę roboczą. Intelsat podpisał ze Space Logistics umowę na serwisowanie satelity Intelsat 1002 za pomocą MEV-2 w drugiej połowie 2020.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.