Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pozew przeciw Boeingowi

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Wypadki, 23 kwietnia 2020

Wczoraj kuwejcka ALAFCO Aviation Lease and Finance pozwała Boeinga o 336 mln USD odszkodowania w związku z odmową zwrotu zaliczek za anulowanie zamówienia na 40 samolotów 737 MAX (PAS 2017: Rekordowy wynik Boeinga , 2017-06-23). Pozew został złożony w sądzie federalnym w Chicago. Spółka oskarżyła Boeinga o naruszenie umowy w zakresie dotyczącym zwrotu zaliczki pomimo niedostarczenia samolotów.

Boeing produkował samoloty 737 MAX jeszcze przez wiele miesięcy po ich uziemieniu z powodu problemów z oprogramowaniem, które spowodowało dwie katastrofy. Przerwał montaż dopiero na początku 2020, gdy utracił nadzieję na ich szybki powrót do latania. Wyprodukowane i niedostarczone odbiorcom Boeingi 737 MAX (ok. 400) są przechowywane we wszystkich wolnych miejscach w pobliżu fabryk koncernu / Zdjęcie: star.tv

ALAFCO anulowała zamówienie 6 marca 2020 po tym, gdy Boeing nie dostarczył na czas 9 samolotów. Kuwejcka spółka kupuje duże samoloty komercyjne i wynajmuje je liniom lotniczym, m.in. PLL LOT (Kolejne 737 MAX dla PLL LOT, 2018-06-05). Jej największymi właścicielami są Kuwait Finance House, Gulf Investment Corp. i Kuwait Airways Corp.

Boeing zawiesił dostawy 737 MAX w marcu 2019, kiedy nadzory lotnicze kluczowych państw uziemiły maszyny tego typu po śmierci 346 osób w dwóch katastrofach samolotów Lion Air i Ethiopian Airlines (Chiny i Etiopia uziemiły Boeingi 737 MAX 8, 2019-03-11). Od tego czasu koncern z Chicago stracił dwie trzecie swej wartości giełdowej (Raport druzgoczący dla Boeinga, 2019-10-25). Boeing zmaga się teraz także z pandemią koronawirusa, która zmusiła go do ograniczenia produkcji (Boeing nie wznawia produkcji, 2020-04-07)wobec spadającego popytu, trudności finansowych linii lotniczych i logistycznych przeszkód w dostarczaniu samolotów .


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.