Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa CH-148 na Morzu Jońskim

Wypadki, Lotnictwo wojskowe, Marynarka wojenna, 01 maja 2020

29 kwietnia 2020 ok. 20:15 czasu lokalnego utracono łączność ze śmigłowcem Sikorsky CH-148, który wystartował z kanadyjskiej fregaty HMCS Fredericton klasy Halifax. Maszyna znajdowała się wówczas nad Morzem Jońskim, ok. 80 km od wyspy Kefalonii. Leciało nią 6 żołnierzy kanadyjskich.

Wkrótce rozpoczęto poszukiwania zaginionego śmigłowca. Biorą w nich nawodne jednostki tureckie i włoskie. Do patrolowania powierzchni morza wykorzystano także samoloty i śmigłowce.

Jeden z pierwszych znalezionych fragmentów rozbitego śmigłowca Sikorsky CH-148 i jego wyposażenia / Zdjęcie: MO Turcji

Gdy odnaleziono pierwsze szczątki śmigłowca, rozpoczęto poszukiwania członków jego załogi. Wkrótce z morza wyłowiono ciało pierwszej z ofiar. Zidentyfikowano ją jako 23-letnią ppor. Abbigail Cowbrough. Była oficerem inżynierii systemów morskich. Ukończyła Royal Military College of Canada w 2018.

Nie wiadomo, co było przyczyną katastrofy. Pogoda była dobra, wiał lekki wiatr, zachmurzenie było niewielkie. Do wyjaśnienia przyczyn mają posłużyć – po odnalezieniu – nagrania rejestratorów pokładowych.

Fregata HMCS Fredericton działała jako część Stałej Grupy Morskiej NATO 2 (Standing NATO Maritime Group 2, SNMG2). Śmigłowiec był wykorzystywany w misjach wspierających Operację Reassurance, w ramach której przebazowano 915 członków personelu Kanadyjskich Sił Zbrojnych do krajów Europy Środkowej i Wschodniej dla prowadzenia szkoleń, ćwiczeń gotowości bojowej i udziału w innych operacjach NATO. Operacja miała trwać 6 miesięcy.

Rozbity śmigłowiec to Sikorsky CH-148 Cyclone (S-92), nr rej. 148822, nr ser. 925022. Należał do 423 Maritime Helicopter Squadron. Loty innych maszyn tego typu wstrzymano w oczekiwaniu na wynik dochodzenia w sprawie katastrofy.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.