Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ochrona biologiczna samolotów pasażerskich

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 05 maja 2020

Spółki Airbus i Koniku osiągnęły znaczący postęp we wspólnym opracowywaniu systemów zwiększających bezpieczeństwo na pokładach samolotów komunikacyjnych i na terenie portów lotniczych, rozszerzając działalność badawczą o możliwości wykrywania zagrożeń biologicznych, a także zagrożeń chemicznych i wybuchowych.

Airbus i Koniku pracują nad sposobami wykrywania zagrożeń biologicznych w samolotach i na lotniskach / Zdjęcie: Airbus

Przełomowe rozwiązanie biotechnologiczne, nad którym inżynierowie obu przedsiębiorstw pracowali z myślą o zastosowaniu do bezdotykowego i zautomatyzowanego wykrywania, śledzenia i lokalizacji chemikaliów i materiałów wybuchowych w samolotach i na lotniskach, w związku z pandemią SARS-CoV-2 jest obecnie dostosowywane do identyfikacji zagrożeń biologicznych.

Wykorzystując znaną w przyrodzie zdolność do wykrywania zapachów i ich analizy ilościowej, rozwiązanie o którym mowa – opracowane z założeniem spełnienia rygorystycznych wymagań regulacyjnych dotyczących bezpieczeństwa w samolotach i na lotniskach – wykorzystuje zaprojektowane genetycznie receptory zapachu, uruchamiające alarm, gdy wejdą w kontakt z cząsteczką groźnego związku lub wykryją zagrożenie, do którego szukania zostały zaprogramowane.

Airbus i Koniku podpisały umowę o współpracy w 2017, dążąc do wykorzystania wiedzy Airbusa z zakresu integracji czujników oraz operacji bezpieczeństwa naziemnego i pokładowego w przemyśle lotniczym i obronnym, a także know-how Koniku w dziedzinie biotechnologii w odniesieniu do zautomatyzowanych i skalowalnych metod wykrywania lotnych związków organicznych. Testy nowego rozwiązania zaplanowano na czwarty kwartał 2020.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.