Boeing poinformował, że w kwietniu 2020 nie uzyskał żadnego nowego zamówienia na samoloty komercyjne. To drugi taki miesiąc w br. Co więcej, w tym samym czasie utracił zamówienia na 108 samolotów modelu 737 MAX. Oznacza to, że amerykański koncern odnotował najgorszy początek roku od 1962.
W kwietniu 2020 Boeing dostarczył klientom zaledwie 6 samolotów komercyjnych. W ten sposób liczba samolotów dostarczonych w br. wzrosła do 56. Taka sytuacja to z jednej strony efekt problemów z modelem 737 MAX, po jego dwóch katastrofach spowodowanych błędami w oprogramowaniu, oraz pandemii koronawirusa nowego typu, która doprowadziła do redukcji popytu na podróże lotnicze do kilku procent normalnego zapotrzebowania.
Z danych opublikowanych przez Boeinga wynika, że w kwietniu dostarczył on 4 samoloty modelu 787, jeden szerokokadłubowy 777 i jeden 737 MAX starszej wersji. Z kolei anulowane zamówienia modelu 737 MAX dotyczyły m.in. China Development Bank Financial Leasing i oddziału leasingowego General Electric – GECAS. Biorąc pod uwagę rezygnacje z zamówień i odebrania samolotów, Boeing utracił w 2020 zamówienia na 516 maszyn komercyjnych.
W kwietniu 2020 poważnie spadły również dostawy samolotów Airbusa. Europejski koncern dostarczył zaledwie 14 maszyn komercyjnych. Oznacza to spadek w stosunku do poprzedniego roku o 80%.