Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Indie rezygnują z zakupu F-16

Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, Lotnictwo wojskowe, 17 maja 2020

Według indyjskiego szefa sztabu obrony, gen. Bipina Rawata, władze w Delhi zrezygnowały z rozpatrywania możliwości zakupu myśliwców wielozadaniowych F-21 – zmodernizowanej wersji Lockheed Martin F-16, a także innych podobnych samolotów zagranicznych. Generał stwierdził, że zamiast nich kupowane będą samoloty rodzimej produkcji. Chodzi o LCA Tejas. Indyjskie wojska lotnicze mogą zamówić nawet 324 myśliwce tego typu.

Wizja F-21 w barwach indyjskiego lotnictwa wojskowego / Ilustracja: Lockheed Martin

Zakup rodzimych myśliwców ma wzmocnić indyjski przemysł zbrojeniowy. W tym wypadku wytwórnię lotniczą HAL. To zaś z kolei ma umożliwić – potencjalnie zyskowny – eksport LCA Tejas. Choć wątpliwe, by w przewidywalnej przyszłości pozwoliły na to moce produkcyjne wytwórni.

Obecnie realizowane jest zamówienie na 40 Tejasów. Następne zamówienie ma dotyczyć 83 samolotów tego typu. Kontrakt miałby być wart równowartość 6 mld USD.

Amerykanie oferując Indiom F-16 zdecydowali się na zmianę jego oznaczenia na F-21. Brali także pod uwagę przeniesienie linii produkcyjnej do Indii, a nawet zgodę na eksport powstających tam samolotów. Indyjska decyzja nie oznacza zapewne końca zabiegów USA o tamtejszy rynek. Współpraca z New Delhi jest bowiem zbyt ważna dla Waszyngtonu w obliczu narastania konfliktu z ChRL.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.