Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa serbskiego MiG-a 29

Lotnictwo wojskowe, Strategia i polityka, 08 lipca 2009

Według środowych doniesień serbskiej prasy, dzień wcześniej w bazie lotniczej Batajnica, podczas treningu przed pokazami lotniczymi, rozbił się MiG-29, pilotowany przez Rade Randjelovica. Zginął również żołnierz obsługi naziemnej.

Jedna z 5 serbskich dwudziestek dziewiątek, sfotografowana w 2008. Od wtorku w służbie pozostają już tylko 4 samoloty tego typu. Wszystkie zostały uziemione, do czasu wyjaśnienia przyczyn ostatniej katastrofy / Zdjęcie: Dejan Milinkovic

Rade Randjelovic był uznawany za najlepszego serbskiego pilota samolotów myśliwskich. Był dowódcą 101. eskadry myśliwskiej Witezowi. Na razie nie znane są przyczyny wypadku. Wiadomo jednak, że doszło do niego na małej wysokości. Pilotowi udał się katapultować, jednak spadochron, również z powodu niekorzystnego kąta poruszania się maszyny, nie rozwinął się. Rade Randjelovic zmarł w czasie operacji w pobliskim szpitalu.

Śmierć w katastrofie poniósł również szeregowy Milan Ulemek, a inny żołnierz obsługi naziemnej, Voislav Dragolevic, został lekko poparzony.

Wydarzenie to jest tragiczne nie tylko z powodu śmierci doświadczonego pilota. Lotnictwo myśliwskie Serbii posiada od wczoraj jedynie 4 MiG-i 29 i ponad 30 MiG-ów 21, z których jednak jedynie 8-10 pozostaje zdolnych do lotu. Dopełnieniem tej skromnej siły myśliwskiej jest kilkanaście sprawnych, szturmowych Soko Orao.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.