Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Początek testów 737 MAX?

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Wypadki, 28 czerwca 2020

Według Reutersa, jutro mają się rozpocząć pierwsze testy Boeinga 737 MAX ze zmodyfikowanym oprogramowaniem zapobiegającym przeciągnięciu – MCAS. Wady tego systemu doprowadziły do dwóch katastrof – w Etiopii i Indonezji, w których zginęło 346 osób (Katastrofa Boeinga 737 MAX w Etiopii, 2019-03-10). W efekcie zawieszenia lotów samolotów tego typu w marcu 2019 (Wszystkie MAX-y uziemione, 2019-03-14), Boeing musiał przerwać ich produkcję na początku 2020, co powoduje ogromne straty. Koncern nie tylko nie zarabia na produkcji swego najważniejszego modelu, ale musi odpowiadać na liczne pozwy oraz jest podmiotem dochodzeń prowadzonych przez Kongres i Departament Sprawiedliwości USA.

Testy mają być prowadzone na lotnisku Boeing Field niedaleko Seattle. Będą je realizować piloci i członkowie załóg z amerykańskiej Federalnej Administracji Lotniczej (FAA) i Boeinga. Testy mają potrwać co najmniej 3 dni.

Uziemione Boeingi 737 MAX należące do American Airlines / Zdjęcie: lakesmail

Scenariusz testów w locie przewiduje ostre zakręty i inne ekstremalne manewry. Będą też odbywać się lądowania typu touch-and-go. Nowe oprogramowanie MCAS będzie badane zarówno w warunkach przeciągnięcia, jak i w symulowanych sytuacjach awaryjnych. Loty zaplanowano nad stanem Waszyngton i wzdłuż wybrzeża Oceanu Spokojnego. Oczywiści na plan testów może wpłynąć pogoda.

Przygotowania Boeinga do testów obejmowały setki godzin w symulatorze lotów 737 MAX w Longacres w zakładach w Renton w stanie Waszyngtonie. Setki godzin trwały też loty na tym samym samolocie modelu 737 MAX 7, który ma być testowany od jutra. Odbywały się one jednak bez przedstawicieli FAA na pokładzie.

Specjaliści przewidują, że analiza danych uzyskanych w lotach testowych potrwa kilka tygodni. Bardzo prawdopodobne, że później – po niezbędnych modyfikacjach – potrzebne będą kolejne testy. Dodatkowe uwagi mogą zgłaszać też nadzory z innych krajów użytkujących Boeingi 737 MAX, w tym z Europy, ChRL i Kanady. Ich uwzględnienie może zabrać wiele miesięcy.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra