Zamknij

Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Tur 3 na testach

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 13 lipca 2009

Od końca czerwca dwa prototypowe lekko opancerzone samochody patrolowe Tur 3 przechodzą kilkutygodniowe testy trakcyjne oraz badania laboratoryjne w górzystych rejonach państwa poszukującego tego typu pojazdu dla pododdziałów lekkiej piechoty.

Prototypowe Tury 3 podczas prób fabrycznych

Zaprojektowany w AMZ Kutno pojazd został dostosowany do wymagań opisanych w warunkach przetargu, mającego doprowadzić do zakupu ponad 600-800 takich pojazdów. Zgodnie z lokalnymi przepisami pojazd oferowany jest we współpracy z tamtejszym przedsiębiorstwem występującym jako główny oferent. W testach bierze udział 6 innych oferentów. Wyniki powinny być znane najwcześniej we wrześniu.

...i przygotowane do transportu na testy

Tur 3 odpowiada w swoich założeniach pojazdowi Dzik 3, którego ok. 550 sztuk zostało dostarczonych siłom zbrojnym Iraku (dostawa ostatniej partii została anulowana wobec braku możliwości renegocjacji wartości kontraktu, który nie bilansował oryginalnie zamówionych 600 wozów). Tur 3 osadzony został na specjalnie zmodernizowanym wariancie 6,5 t podwozia 4x4 włoskiej spółki Bremach, choć możliwe jest stosowanie także innych rozwiązań.

Tur 3 ma długość 4,44 m, szerokość 1,93 m (bez lusterek bocznych), wysokość 1,97 m, rozstaw osi - 2,6 m, prześwit 275 mm. Ma zdolność jazdy po stokach nachylonych o 67% oraz zapewnia kąt natarcia - 43°, kąt zejścia - 51°.

Wnętrze Tura 3

Tur 3 przeznaczony jest do przewożenia kierowcy i 5 żołnierzy, w układzie 2+4. Żołnierze desantu siedzą prostopadle do kierunku jazdy, plecami do siebie. Wszyscy dysponują możliwością prowadzenia ognia z wnętrza pojazdu. Opancerzenie chroni - zgodnie z wymaganiami użytkownika, przed ostrzałem z broni automatycznej do poziomu 7,62x51 NATO/M80 oraz przed odłamkami artyleryjskimi i skutkami wybuchu min przeciwpiechotnych (Poziom 1 STANAG 4569).

Samochód o całkowitej masie maksymalnej 4000 kg jest napędzany silnikiem Iveco F1CE0481H o mocy 176 KM. Dysponuje skrzynią biegów manualną ZF 6S 380, 6-biegową zsynchronizowaną, z biegiem wstecznym.

Przy masie maksymalnej pojazd osiąga prędkość maksymalną 110 km/h w terenie i 130 km/h na szosie. Do prędkości 100 km/h przyśpiesza w 22 s. Ma zasięg 350 km. Koła (4+1 zapasowe na dachu) wyposażone są we wkładki umożliwiające jazdę po przestrzeleniu.

Zdjęcia: AMZ Kutno


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.