Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zmarła pierwsza pilotka linii lotniczych

Lotnictwo cywilne, Ludzie, Historia, 09 lipca 2020

3 lipca 2020 w Denver w stanie Kolorado zmarła Emily Howell Warner – pierwsza pilotka amerykańskich linii lotniczych w dobie samolotów odrzutowych. Miała 80 lat (urodziła się 30 października 1939). Przez pasażerów nazywana była Kapitan Emily. Komercyjne latanie rozpoczęła w 1973 w Frontier Airlines.

Pierwszy raz poleciała samolotem w wieku 17 lat. Od tego czasu marzyła, by zostać stewardessą. Okazało się jednak, że może rozpocząć szkolenie na pilota samolotów komercyjnych. Takie szkolenie kosztowało wówczas 38 USD tygodniowo.

Emily Howell Warner w początkowym okresie kariery pilota komercyjnych linii lotniczych / Zdjęcie: Inventive Productions

W ciągu roku, w 1958 Emily Howell Warner zdobyła licencję pilota prywatnego. Wkrótce została certyfikowanym instruktorem lotniczym w Clinton Aviation Company w Denver. Wniosek o licencję pilota komercyjnego złożyła w 1968, gdy stwierdziła, że wielu jej uczniów lata już w liniach lotniczych. Jednak przez kolejne lata wniosek był odrzucany. Dopiero w 1973 szefowie Frontier Airlines zgodzili się ją zatrudnić.

Kapitan Emily była nie tylko pierwszą pilotką linii komercyjnych w USA (jej podkreślane w biografiach pierwszeństwo jest zresztą wątpliwe, bo drugim pilotem już w 1934 była Helen Richey). Została też pierwszą pilotką – kapitanem (to nie budzi wątpliwości). W 1986 dowodziła pierwszą załogą złożoną wyłącznie z kobiet.

Emily Howell Warner zdobyła wiele najważniejszych nagród lotniczych. Była wśród nich Amelia Earhart Award dla najwybitniejszych kobiet w lotnictwie. Wylatała ponad 21 tys. godzin. Jej uniform znalazł się w ekspozycji Smithsonian Institution Air and Space Museum.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.