Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Wymagania na następcę M2 Bradley

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, Strategia i polityka, 18 lipca 2020

17 lipca 2020 US Army w ramach programu Optionally Manned Fighting Vehicle (OMFV) ogłosiła wstępne wymagania (OMFV Draft RFP W56HZV-20-R-0142) na następcę bojowego wozu piechoty M2 Bradley. Jest to drugie podejście amerykańskich wojsk lądowych do tego projektu, gdyż pierwsza procedura wyboru została unieważniona w styczniu br., po tym jak akces do programu zgłosiła tylko General Dynamics Land Systems (GDLS). W kwietniu 2020 zorganizowano dzień dla przemysłu, ze względu na zagrożenie epidemiczne tylko w postaci telekonferencji, w ramach którego wypracowano wnioski z dotychczasowych działań. M.in. w oparciu o to spotkanie powstały obecnie przedstawione wstępne wymagania na nowy pojazd bojowy.

Demonstrator bojowego wozu piechoty GDLS Griffin III, który powstał w odpowiedzi na wstępne wymagania US Army na następcę pojazdów M2 Bradley w ramach programu Optionally Manned Fighting Vehicle (OMFV) / Zdjęcie: Twitter via @nicholadrummond

US Army chce zrealizować program w następujących etapach:

1. rozpoznanie rynku i sformułowanie ostatecznych wymagań w oparciu o współpracę z przemysłem;

2. przyznanie do 5 kontraktów na wykonanie projektów wstępnych w postaci wyłącznie cyfrowej (wymagana platforma projektowa PTC Creo);

3. przyznanie do 3 kontraktów na wykonanie projektów technicznych; każdy z przedstawionych projektów zostanie oceniony w trakcie procedury Critical Design Review (CDR); w tej fazie zostaną także sfinansowane zakupy podzespołów, części i materiałów do budowy prototypów o długim okresie realizacji zamówienia;

4. budowa prototypów i ich badania – do 3 różnych pojazdów; wybór zwycięzcy programu;

5. przyznanie kontraktu na produkcję serii informacyjnej do wykonania badań w warunkach jednostki wojskowej i na symulowanym polu walki.

Głównym zadaniem nowego pojazdu bojowego OMFV ma być transport żołnierzy na polu walki, w tym manewrowanie w celu osiągnięcia przewagi nad nieprzyjacielem w terenie miejskim i poza nim. Ma być wyposażony w podsystemy łączności i przesyłu danych pomiędzy poszczególnymi pojazdami oraz z wyższymi szczeblami dowodzenia. Systemy komputerowe powinny być zintegrowane z systemami łączności i umożliwiać planowanie misji i prowadzenie szkoleń już na poziomie pojedynczego pojazdu. Dzięki temu pododdziały mają się wykazywać większym zgraniem i wykonywaniem misji tak, aby mieć stale przewagę taktyczną nad nieprzyjacielem poprzez wykonywanie grupowych manewrów wieloma pojazdami. Oddzielnym wymaganiem jest zapewnienie opcjonalnego zdalnego sterowania pojazdem, jego sensorami i uzbrojeniem (o problemach z tym związanych piszemy szerzej w najnowszym RAPORT-wto 07/2020).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.