Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kanada wybrała 3 oferentów

Lotnictwo wojskowe, Przemysł lotniczy, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 02 sierpnia 2020

Rząd Kanady ogłosił, że wybrał trzech oferentów – Lockheed Martina, Boeinga i Saaba w przetargu na myśliwce wielozadaniowe (Future Fighter Capability Project). Pierwszy oferuje samolot F-35 Lightning II, drugi – F/A-18E/F Super Hornet, a trzeci – Gripen E. Po wstępnej ocenie ofert, wiosną 2021 mają zostać wybrani dwaj finalni oferenci, choć możliwe jest pozostawienie w rywalizacji wszystkich trzech.

Nowe samoloty, wybrane w ramach Future Fighter Capability Project, mają zastąpić w Royal Canadian Air Force starzejące się CF-18A / Zdjęcie: Twitter – NORAD

W ocenie ofert najważniejsze są możliwości bojowe oferowanych samolotów. Ich waga wynosi 60%. Po 20% wynoszą wagi oferty współpracy przemysłowej i ceny.

Konkurs ma zostać rozstrzygnięty w 2022. Kanadyjczycy planują zakup 88 samolotów za 15-19 mld CAD (równowartość 11-14 mld USD). Początek dostaw jest planowany na 2025. Nowe myśliwce mają zastąpić w Royal Canadian Air Force starzejące się samoloty CF-18A.

Kanada jest państwem partnerskim programu JSF, co faworyzuje ofertę Lockheed Martina. Amerykański koncern twierdzi, że w całym okresie eksploatacji program da ok. 150 tys. miejsc pracy w przemyśle kanadyjskim. F-35 jest jedynym samolotem stealth nowej generacji wśród oferowanych Kanadyjczykom.

Z kolei Boeing podkreśla, że F/A-18E/F Block III jest następcą CF-18, co ułatwi jego wdrożenie do eksploatacji dzięki wykorzystaniu istniejącej infrastruktury i już przeszkolonych obsług. Koncern zwraca uwagę na dwusilnikowy napęd swych samolotów, korzystny na dużych przestrzeniach Kanady. Korzystny ma być też oferowany pakiet przemysłowy.

W najtrudniejszej sytuacji jest Saab. By zwiększyć swe szanse, Szwedzi podjęli współpracę z IMP Aerospace & Defence, CAE i Peraton Canada. Zapowiadają, że zaoferuje z nimi konkurencyjny pakiet korzyści przemysłowych i technologicznych.


Drukuj Góra