Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Katastrofa argentyńskiego A-4AR

Wypadki, Ludzie, Lotnictwo wojskowe, 06 sierpnia 2020

Wczoraj, 5 sierpnia, o 10:05 czasu miejscowego, podczas lotu treningowego w pobliżu miasta Villa Valeria, w argentyńskiej prowincji Córdoba, rozbił się samolot bojowy A-4AR Fightinghawk (nr takt. C-925), należący do Grupo Aéreo 5 de Caza (5. grupy myśliwskiej) Fuerza Aérea Argentina (wojsk lotniczych Argentyny).

A-4AR (nr takt. 925) podczas ubiegłorocznych ćwiczeń Soberanía 2019, uzbrojony w kpr AIM-9M Sidewinder / Zdjęcie: Horacio J. Clariá

W 2019 samolot ten wziął udział w manewrach Soberanía i był nosicielem kierowanego pocisku rakietowego powietrze-powietrze krótkiego zasięgu AIM-9M Sidewinder, który odpalono po raz pierwszy, odkąd Fightinghawki weszły do służby w FAA w 1997 (więcej na ten temat w ML Skrzydlata Polska 02/2020).

Pilot, 34-letni kpt. Gonzalo Fabian Bicho Britos Venturini, zdołał się katapultować, jednak poniósł śmierć. Przyczyny zdarzenia bada komisja.

Obecnie FAA mają na stanie tylko sześć A-4AR. Plany dowództwa zakładają przywrócenie do służby ok. 12 kolejnych samolotów tego typu (Wypadek argentyńskiego Fightinghawka, 2013-02-14).

Historię argentyńskich Fightinghawków opisaliśmy szczegółowo w ML Skrzydlata Polska 08/2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.