Według źródeł lokalnych i niektórych agencji, 14 sierpnia 2020 Tajwan formalnie zamówił w USA 66 samolotów wielozadaniowych Lockheed Martin F-16C/D(V) Block 70. Transakcję zawarto po jej zaakceptowaniu przez Kongres USA. Zapytanie w tej sprawie DSCA (Defense Security Cooperation Agency) skierowała w sierpniu 2019. Wartość samolotów z pakietem serwisowym, szkoleniem itp. został wówczas wyceniony na maksymalnie 8 mld USD. Póki co, oficjalnie nie podano ostatecznej wartości kontraktu.
Oficjalnie stroną umowy jest TECRO (Taipei Economic and Cultural Representative Office) w Waszyngtonie. To przedstawicielstwo Republiki Chin (Tajwanu) w USA. ChRL już uznała kontrakt za amerykańską prowokację. Chińscy analitycy oceniają, że administracja Donalda Trumpa przekroczyła czerwoną linię w sprawie stosunków z wyspą Tajwan, jak na kontynencie jest nazywana Republika Chin. Chińczycy grożą, że jeśli wybuchnie otwarty konflikt, zniszczą tajwańskie lotniska i ośrodki dowodzenia, zanim jakiekolwiek samoloty bojowe na wyspie zdążą wystartować.
13 sierpnia 2020 Pentagon ogłosił, że Lockheed Martin otrzymał wart 62 mld USD (!), 10-letni ramowy kontrakt na produkcję samolotów F-16 do zagranicznej sprzedaży wojskowej (FMS, Foreign Military Sales). Początkowe zamówienie dotyczy 90 samolotów. Według nieoficjalnych źródeł, poza Tajwanem, dotyczy Maroka, który zamówił 24 F-16V. Pierwsze kontrakty mają zostać zrealizowane do końca 2026. Pentagon zamierza zapłacić LM za jego udział w budowie 90 F-16V 4,941 mld USD. Kolejne zamówienia mogą dotyczyć Bułgarii (8 F-16 za 1,16 mld USD) i Słowacji (14 F-16).
Niedawno przedstawiciele Lockheed Martina oceniali, że zdołają sprzedać jeszcze ogółem aż 400 F-16. Nowe F-16 są montowane w nowym zakładzie Lockheed Martina w Greenville w Karolinie Południowej. Został on otwarty w kwietniu 2019.