Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Porozumienie Boeinga i Enter Air

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 19 sierpnia 2020

Linie Enter Air zawarły z Boeingiem pakiet umów, w ramach którego rozliczają odszkodowanie za straty poniesione w wyniku uziemienia samolotów Boeing 737 MAX 8, przesuwają dostawę czterech wcześniej zamówionych samolotów tego modelu i zwiększają zamówienie o dwa kolejne. Umowa z amerykańskim producentem przewiduje również opcję zakupu dwóch kolejnych samolotów tego samego typu.

Ze względu na klauzule poufności w podpisanych umowach, Enter Air nie mogą podać kwot ani formy uzyskanych odszkodowań. Rekompensata będzie rozłożona w czasie i zostanie udzielona częściowo w gotówce, a częściowo w zniżkach na zakupy usług, części zamiennych i samolotów. 

Enter Air posiadają aktualnie dwa Boeingi 737 MAX 8 dostarczone na przełomie 2018 i 2019 / Zdjęcie: Enter Air

Pomimo kryzysowej sytuacji trzeba myśleć o przyszłości. Dlatego uzgodniliśmy z Boeingiem zamówienie dodatkowych czterech samolotów modelu 737 Max 8. Dwa z nich są jako potwierdzone zamówienia, a dwa jako opcje. Uważamy, że samoloty amerykańskiego producenta, po wszystkich modyfikacjach i sprawdzeniach jakie przeszły, będą najlepszymi na świecie przez długie lata. W umowie zabezpieczyliśmy sobie także opcję zamiany tego zamówienia na inny wariant samolotu, jeśli taki będzie przydatny dla naszego modelu biznesowego – mówi Grzegorz Polaniecki, członek zarządu i dyrektor generalny Enter Air.

Enter Air posiadają aktualnie dwa Boeingi 737 MAX 8 dostarczone na przełomie 2018 i 2019. Kolejne dwa miały pojawić się na przełomie 2020 i 2021, ale zgodnie z podpisanym porozumieniem ich dostawa została przełożona o ponad 2,5 roku. Dostawy dodatkowych samolotów rozpoczną się za 6 lat. Zakup będzie finansowany głównie z kredytu i środków własnych. Spółka nie planuje emisji akcji. Po podpisaniu umowy z Boeingiem łączna liczba zamówionych 737 MAX 8 wyniesie 8, w tym dwa w opcji. Po zrealizowaniu całego zamówienia, po 7 latach, Enter Air będą eksploatować 10 nowych Boeingów.

W pakiecie uzgodnionym z Boeingiem mamy też przesunięcie dostaw wcześniej zamówionych samolotów o ponad 2,5 roku. Sytuacja na rynku jest ciężka i w tej chwili nie ma sensu odbieranie kolejnych nowych samolotów, tym bardziej że oferty na finansowanie są dzisiaj mało atrakcyjne. Trzecim elementem pakietu uzgodnionego z Boeingiem jest rozliczenie strat poniesionych w wyniku uziemienia 737 MAX. Warunki ugody są objęte ścisłą tajemnicą, ale mogę powiedzieć, że jesteśmy zadowoleni ze sposobu w jaki Boeing potraktował nas jako swoich klientów. Wszystko było rozsądnie podliczone i uzgodnione tak jak to powinno wyglądać między dwoma poważnymi partnerami – dodaje Polaniecki.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.