W zakładach Korea Aerospace Industries (KAI) w Sacheon rozpoczęto montaż końcowy pierwszego prototypu południowokoreańskiego samolotu wielozadaniowego KF-X.
Prototyp ma zostać ukończony do połowy 2021, a jego oblot planowany jest w 2022. Łącznie zbudowanych zostanie 6 prototypów, które posłużą do prób.
Rozpoczęcie produkcji seryjnej KF-X zaplanowano na 2026. Seul spodziewa się, że do 2032 w służbie Daehanminguk Gong-gun (wojsk lotniczych) znajdzie się 120 samolotów.
Według danych przedstawionych przez południowokoreańskie media maksymalna masa startowa KF-X wynosić ma 25 600 kg. Samolot ma przenosić uzbrojenie (m. in. kierowane pociski rakietowe powietrze-powietrze dalekiego zasięgu MBDA Meteor i kpr p-p krótkiego zasięgu Diehl Defense IRIS-T) i dodatkowe zbiorniki paliwa o maksymalnej łącznej masie 7700 kg na 10 węzłach mocowania podwieszeń. KF-X ma rozwijać prędkość maksymalną Ma1,8 i mieć zasięg 2900 km (Powstaje kadłub KF-X, 2020-07-11).