Spośród 12 oferentów proponujących kołowe wozy opancerzone w programie Pegaz, organizowanym przez Inspektorat Uzbrojenia, w wyniku którego wyłoniony ma być dostawca wielozadaniowego pojazdu transportu i wsparcia Wojsk Specjalnych, do II etapu rywalizacji zakwalifikowano cztery podmioty. Od wczoraj to Huta Stalowa Wola występująca z TATRA EXPORT, H.Cegielski-Poznań ze spółką ARQUUS, AMZ Kutno oraz THALES Polska. Do niedawna spodziewano się, że w finale wystąpi 5 opancerzonych pojazdów 4x4.
Rywalizacja toczy się o zamówienie i wyprodukowanie w Polsce kilkuset czterokołowych wozów opancerzonych Wszyscy finaliści deklarują bowiem seryjną budowę wybranego pojazdu (nawet jeśli jest to konstrukcja zagraniczna) w naszym kraju. Zwycięzca ma dostarczyć pierwsze egzemplarze w 2 lata po podpisaniu umowy.
Precyzyjne wymagania techniczne stawiane stającym do ostatecznej rozgrywki wozom mają zostać dopiero przekazane finalistom. Ma to nastąpić do końca 2020.