Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Tylko czterech w Pegazie

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 05 września 2020

Spośród 12 oferentów proponujących kołowe wozy opancerzone w programie Pegaz, organizowanym przez Inspektorat Uzbrojenia, w wyniku którego wyłoniony ma być dostawca wielozadaniowego pojazdu transportu i wsparcia Wojsk Specjalnych, do II etapu rywalizacji zakwalifikowano cztery podmioty. Od wczoraj to Huta Stalowa Wola występująca z TATRA EXPORT, H.Cegielski-Poznań ze spółką ARQUUS, AMZ Kutno oraz THALES Polska. Do niedawna spodziewano się, że w finale wystąpi 5 opancerzonych pojazdów 4x4.

Na MSPO 2020 w Kielcach zobaczymy wóz Fortress oferowany w programie Pegaz przez spółki H.Cegielski-Poznań i francuską ARQUUS / Zdjęcie: ARQUUSPropozycja Huty Stalowa Wola koncentruje się wokół spolonizowanego i zmodyfikowanego pojazdu Patriot II, którego polskie wersje mają służyć do budowy wozów dowodzenia w innych programach HSW / Zdjęcie: CzDefenceHawkei (Thales Australia) proponowany przez Thales Polska w Afganistanie / Zdjęcie: gen. Agnus CampbellDo ostatecznej rywalizacji w programie Pegaz AMZ Kutno wystawia Tura V / Zdjęcie: AMZ-Kutno

Rywalizacja toczy się o zamówienie i wyprodukowanie w Polsce kilkuset czterokołowych wozów opancerzonych Wszyscy finaliści deklarują bowiem seryjną budowę wybranego pojazdu (nawet jeśli jest to konstrukcja zagraniczna) w naszym kraju. Zwycięzca ma dostarczyć pierwsze egzemplarze w 2 lata po podpisaniu umowy.

Precyzyjne wymagania techniczne stawiane stającym do ostatecznej rozgrywki wozom mają zostać dopiero przekazane finalistom. Ma to nastąpić do końca 2020.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.