Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

F-22 zablokowany w senacie

Lotnictwo wojskowe, Przemysł zbrojeniowy, Strategia i polityka, 22 lipca 2009

W czasie wczorajszego głosowania większość członków Seantu USA opowiedziała się za skreśleniem finansowania budowy kolejnych samolotów F-22A z projektu przyszłorocznego budżet. Za utrzymaniem linii produkcyjnej opowiadają się już tylko członkowie Izby Reprezentantów.

W projekcie budżetu zawarto 1,75 mld USD na budowę 7 dodatkowych myśliwców. Miało to pozwolić na utrzymanie linii produkcyjnej Raptorów w 2010 i ochronę miejsc pracy. Pentagon chciał jedynie przekazać Lockheed Martinowi niewielką kwotę na wygaszenie produkcji (zobacz: Veto dla F-22). Powodem niechęci resortu do bodaj najbardziej zaawansowanej technologicznie konstrukcji myśliwskiej na świecie, są bardzo wysokie koszty produkcji i serwisowania, nieadekwatne do ewentualnych korzyści. Tym bardziej, że w obecnie trwających konfliktach nie było konieczności bojowego wykorzystania tych samolotów.

Głosowanie zakończyło się wynikiem 58:40 na korzyść przeciwników F-22A. Nie stosowano dyscypliny partyjnej, a linia podziału biegła wzdłuż kongresmanów, którzy reprezentują - lub nie - stany, w których odbywa się produkcja podzespołów lub montaż finalny.

Nie oznacza to jednak definitywnego zakończenia walki o Raptory. Projekt ich budowy ciągle jest forsowany przez Izbę Reprezentantów, co stwarza jeszcze obrońcom konstrukcji nadzieję na pozytywny wynik negocjacji, w czasie wspólnego posiedzenia komisji budżetowej.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2019 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.