Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

TUR VI LTO dostarczone Policji

Przemysł zbrojeniowy, Służby państwowe, 21 września 2020

W trzecim tygodniu września 2020, zgodnie z zamówieniem i planem dostaw, Komenda Główna Policji otrzymała od AMZ-Kutno S.A. następne 3 egzemplarze opancerzonego wozu TUR VI wariantu LTO, czyli Lekkie Transportery Opancerzone, przeznaczone do działań specjalnych Biura Operacji Antyterrorystycznych (BOA). W sumie zamówienie opiewało na 8 pojazdów, z czego 2 wyposażono w specjalne platformy szturmowe do szybkiej akcji operatorów BOA. 5 pierwszych lekkich transporterów (w tym te z platformami szturmowymi) dostarczono policjantom już w grudniu 2019.

Z policyjnym wozem TUR VI można się było bliżej zapoznać podczas tegorocznego MSPO. 8 wozów tego typu stanowi żelazną rezerwę sprzętową Komendy Głównej Policji na wypadek spotkania operatorów BOA ze zdeterminowanymi przestępcami lub dobrze uzbrojonymi terrorystami / Zdjęcie: Wojciech Łuczak

Z policyjnym wozem TUR VI można się było bliżej zapoznać podczas tegorocznego MSPO. Pojazd został zbudowany na podwoziu MAN TGM 4x4. Ma zapewnić szybką interwencję w przypadku spotkania ze zdeterminowanymi przestępcami lub terrorystami uzbrojonymi w broń maszynową i ładunki wybuchowe (co jest refleksją po dawnej, niefortunnej akcji policyjnej w Magdalence w marcu 2003, w której zginęło 2 policjantów, a 17 zostało rannych) do osłony i wsparcia grup wyszkolonych operatorów policyjnych. Opancerzenie kapsuły załogowej zapewnia ochronę balistyczną przed kulami na poziomie II wg normy STANAG 4569 (7,62x39 BZ; V=695m/s). Opancerzone okna wykonane są z bezodpryskowego szkła, a wizjery kuloodporne zapewniają tę samą klasę odporności, co cała kapsuła.

TUR VI LTO zapewnia skuteczną osłonę przed wybuchami granatów ręcznych, min przeciwpiechotnych, przed eksplozjami niewybuchów artyleryjskiej amunicji odłamkowej i detonacjami niewielkich przeciwpiechotnych materiałów w dowolnym miejscu pod pojazdem. Przedział silnikowy jest odporny na ostrzał pociskami 7,62x51 Ball; V=833m/s; 5,56x45 SS109; V=900m/s; 5,56x45 M193; V=937m/s.

Ze względu na poziom opancerzenia, co wiąże się z dużą masą pojazdu, wykorzystano podwozie o DMC 15 t z 6-cylindrowym silnikiem rzędowym MAN z układem wtryskowym Common Rail o pojemności 6,9 l i mocy 326 KM (240 kW), z automatyczną skrzynią biegów. Wysoki moment obrotowy, przekazywany na wszystkie koła, powoduje, że pojazd bardzo dobrze radzi sobie zarówno w terenie jak i na drodze utwardzonej.

Wnętrze kapsuły załogowej i komora silnika wyposażone zostały w automatyczne układy przeciwpożarowe. Koła mają wewnętrzne wkładki umożliwiające jazdę na dystansie 40 km z prędkością co najmniej 40 km/h po przestrzeleniu/przebiciu opon i spadku ciśnienia do zera.

Pojazd służy do przewozu 8 osób. W skład załogi wchodzą: kierowca, dowódca i 6 operatorów grupy szturmowej. Specjalnie skonstruowane fotele desantowe po ich złożeniu mogą służyć jako wygodne podparcia do prowadzenia ognia z wnętrza pojazdu przez specjalnie skonstruowane luki strzelnicze usytuowane na bokach pojazdu. TUR VI ma cztery drzwi boczne i drzwi tylne, które mają funkcję blokowania otwarcia w położeniu 90°. Wóz wyposażono – oprócz klimatyzacji – w urządzenie filtrowentylacyjne, które tworząc nadciśnienie nie pozwala na wnikanie do wnętrza pojazdu bojowych środków trujących, środków biologicznych i pyłu promieniotwórczego.

Oprócz specjalnie wzmocnionego zderzaka przedniego – taranu – pozwalającego na wielokrotne przepychanie przeszkody, zamontowano również wewnętrzną wyciągarkę o uciągu ponad 9 t z nawiniętą liną stalową o długości 25 m. Urządzeniem steruje się zarówno z wnętrza pojazdu jak i za pomocą pilota zewnętrznego..

TUR VI LTO ma specjalną instalację i kości montażowe do szybkiej zabudowy platformy szturmowej, umożliwiającej bezpieczne wejście z górnej części pojazdu na wysokość ponad 6 m.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.