Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Gazprom testuje bsl Tajber KAGU-150

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 23 września 2020

Rosyjska kompania Gazprom Nieft przetestowała w warunkach arktycznych bezzałogowy śmigłowiec Tajber (Tyber) KAGU-150. Testy prowadzono na Wostoczno-Miessojachskim polu kondensatu ropy i gazu (Półwysep Gydan, Okręg Autonomiczny Jamalsko-Nieniecki). Bsl był nadzorowany i kierowany z bazy logistycznej we wsi Tazowskij. Stale wymieniała ona informacje z Ośrodkiem organizacji bezzałogowych lotów transportowych, zbudowanym przez Diginawis z Tatarstanu, rezydenta specjalnej strefy ekonomicznej Innopolis.

W czasie testów lot bsl KAGU-150 był nadzorowany m.in. ze śmigłowca Mi-8AMT (Mi-171C) należącego do Gazprom Awia / Zdjęcie: gazprom-neft.ru

Test był realizowany przez Gazpromnieft-Snabżienia i producenta bezzałogowego śmigłowca – kompanię Tajber. W próbnym locie śmigłowiec przeleciał do celu odległego o 130 km. Przewiózł tam podwieszony na linie ładunek o masie 150 kg.

Gazprom Nieft planuje kolejne etapy testów. Następny ma się odbyć w grudniu 2020. Będzie to test realizowany w trudniejszych niż obecne warunkach arktycznej zimy.

Bezzałogowy śmigłowiec Tajber KAGU-150 przy maksymalnej masie startowej może przewozić do 150 kg ładunku, także o nietypowych kształtach / Zdjęcie: gazprom-neft.ru

Rosyjska kompania testuje nie tylko bezzałogowce latające. W 2020 Gazprom Nieft prowadził też próby bezzałogowych samochodów. W rejonie Jamału i Jurgi testował samochody ciężarowe Gaziel i KamAZ.

Tajber KAGU-150 to duży bezzałogowy śmigłowiec, którego istnienie właśnie ujawniono. Jego maksymalna masa startowa wynosi 500 kg. Maszyna rozwija prędkość przelotową równą 160 km/h. Do jej kontroli stosowane są sieci satelitarne i naziemne.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2024 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.