Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Projekt FFG Genesis

Przemysł zbrojeniowy, Wojska lądowe, 03 października 2020

Podczas seminarium zorganizowanego przez niemieckie wojska lądowe, dotyczącego współpracy z małymi i średnimi przedsiębiorstwami branży obronnej, Flensburger Fahrzeugbau Gesellschaft (FFG) przedstawiła prototyp – demonstrator technologii kołowego transportera opancerzonego 4x4 Genesis z napędem hybrydowym. Przedsiębiorstwo ujawniło, że prace nad nim rozpoczęło – na swój koszt – w 2017. Pojazd miał zostać pokazany po raz pierwszy podczas Eurosatory 2020, ale ta impreza została odwołana z powodu paniki wywołanej wirusem SARS-CoV-2.

Demonstrator technologii kołowego transportera opancerzonego 4x4 Genesis z napędem hybrydowym w wersji bojowego wozu piechoty z makietą bezzałogowej wieży Kongsberg z armatą kal. 30 mm / Zdjęcie: FFG

Według Soldat und Technik, prototyp Genesis ma teraz przez 2 lata przechodzić testy fabryczne. W szczególności mają one dotyczyć układu napędowego. Składa się on z umieszczonego w przedniej części silnika wysokoprężnego o mocy 1860 KM z generatorem zasilającym akumulator. Ten z kolei przekazuje energię ośmiu silnikom elektrycznym bezpośrednio napędzającym koła momentem maksymalnym ponad 15,6 kNm. Całością napędu zarządza system cyfrowy, niezależnie sterujący każdym kołem. Napęd zapewnia prędkość maksymalną ponad 100 km/h.

Genesis może poruszać się z wyłączonym silnikiem wysokoprężnym. Jest wówczas praktycznie bezgłośny. Sam akumulator może zasilać nie tylko silniki napędowe, ale także różnego rodzaju urządzenia zewnętrzne. Zapas energii wystarcza do przejechania 150 km z prędkością 40 km/h. Zasięg pojazdu z wykorzystaniem pełnej konfiguracji napędu wynosi 600 km przy prędkości 60 km/h.

Demonstrator technologii kołowego transportera opancerzonego 4x4 Genesis w czasie wystawy towarzyszącej seminarium we Flensburgu / Zdjęcie: Soldat und Technik

Pojazd ma długość 8,25 m, szerokość 2,25 m, a wysokość 2,40 m. W jego wnętrzu mieści się 2 członków załogi i 10 żołnierzy desantu. W konfiguracji bojowej Genesis waży ok. 40 t. W prezentowanej wersji sam pojazd waży 35 t, z czego moduł napędowy 25 t.

Modułowa konstrukcja pojazdu umożliwia stosunkowo prostą implementację różnych konfiguracji bojowych. Prezentowany pojazd zbudowano w wersji bojowego wozu piechoty. Jego uzbrojenie stanowi bezzałogowa wieża Kongsberg z armatą kal. 30 mm.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.