Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Arktika na Biegunie Północnym

Strategia i polityka, Służby państwowe, 04 października 2020

Pierwszy z rosyjskich lodołamaczy o napędzie atomowym proj. 22220 – Arktika w ramach testów morskich  dotarł do Bieguna Północnego. Nastąpiło to 3 października 2020 ok. 18:00. Dopłynięcie do bieguna oznaczało uzyskanie maksimum zaplanowanego w programie prób.

Lodołamacz o napędzie atomowym proj. 22220 – Arktika w rejonie Bieguna Północnego / Zdjęcie: GKAE Rosatom

W ramach testu, lodołamacz Arktika płynie St. Petersburga, gdzie został zbudowany, do Murmańska. Rejs ma potrwać 2 tygodnie. Na pokładzie znajdują się przedstawiciele producenta i odbiorcy – państwowej korporacji Rosatom. W Murmańsku ma odbyć się uroczystość przekazania jednostki użytkownikowi.

Lodołamacze proj. 22220 produkowane są w ramach zaplanowanego na wielką skalę programu federalnego Północna droga morska. Obejmuje on modernizację i powiększenie infrastruktury umożliwiającej transport morski w rejonie Arktyki. Nowe lodołamacze mają przewodzić konwojom złożonym z wielu statków, prezde wszystkim przewożących paliwa węglowodorowe wydobywane na północy FR.

Projekt lodołamacza Arktika powstał w 2009 w CKB Ajsbierg. Statek ma 173,3 m długości, a szerokość równą 34 m. Jego wyporność wynosi 33,54 tys. t. Jednostka może pokonywać lód o grubości 2,8 m. Jej załogę stanowią 54 osoby.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.