Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Pożegnanie 747 BA

Lotnictwo cywilne, 09 października 2020

Wczoraj, 8 października, linie British Airways wycofały z eksploatacji dwa ostatnie Boeingi 747-400. Samoloty nosiły znaki rejestracyjne G-CIVB i G-CIVY. W ostatni rejs Jumbo Jety miały wzbić się w powietrze jeden po drugim z lotniska Londyn-Heathrow. Niestety typowo angielska pogoda pokrzyżowała te plany.

Dwa ostatnie Boeingi 747-400 użytkowane przez narodowego przewoźnika W. Brytanii w oczekiwaniu na start do pożegnalnego lotu / Zdjęcie: British Airways

British Airways rozpoczęły wycofywanie swoich Jumbo Jetów w lipcu tego roku, motywując ją gwałtownym zmniejszeniem zapotrzebowania na loty pasażerskie w efekcie pandemii SARS-CoV-2 (Pierwszy brytyjski 747-400 wycofany, 2020-08-20).

Alex Cruz, prezes i dyrektor generalny British Airways, powiedział: Dzisiejszy dzień był kamieniem milowym na drodze do przejścia na emeryturę naszej floty 747, ponieważ była to nasza ostatnia szansa, aby zobaczyć, jak odlatują z naszego bazy na lotnisku Heathrow. Boeingi 747 odegrały ogromną rolę w naszej 100-letniej historii, stanowiąc podstawę naszej floty od ponad 50 lat. Wiem, że mówię w imieniu naszych pasażerów i wielu tysięcy kolegów, którzy spędzili razem z nimi większość swojej kariery, kiedy mówię, że będziemy tęsknić za ich widokiem.

G-CIVB, na płatowcu którego naniesiono malowanie Negus, wszedł do służby 15 lutego 1994 i był eksploatowany do 8 września 2020. W trakcie użytkowania wykonał 13 398 lotów, trwających łącznie 118 445 godzin.  Ostatni lot pasażerski wykonał 6 kwietnia 2020 z Miami do Londynu-Heathrow. Samolot ten trafi na lotnisko Cotswold w pobliżu Kemble.

Natomiast G-CIVY, w używanych do chwili obecnej barwach Chatham Dockyard, rozpoczął służbę 29 września 1998 i wykonał ostatni lot pasażerski z Chicago na Heathrow 20 marca 2020, a ostatni lot jako frachtowiec – z Dallas do Londynu-Heathrow – 5 kwietnia 2020. Samolot wykonał 11 034 loty, których łączny czas wyniósł 90 161 godzin. G-CIVY znajdzie swoje miejsce spoczynku w St Athan.

Z okazji 100. urodzin British Airways w ub. r. aż 3 Boeingi 747-400 zostały pomalowane w historyczne barwy. Artykuł na ten temat zamieściliśmy w ML Skrzydlata Polska 04/2019.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.