W FR trwają próby certyfikacyjne samolotów pasażerskich transportu regionalnego MC-21-300. W ich konstrukcji wykorzystano rodzime kompozyty i silniki odrzutowe PD-14 (w wersji -310). Postęp prac podsumowano 20 października na spotkaniu z udziałem przedstawicieli Ministerstw Transportu oraz Przemysłu i Handlu, a także OAK, Korporacji Irkut i LII im. Gromowa.
Oceniono, że prace związane z zastosowaniem rosyjskich silników postępują zgodnie z planem. Kończy się montaż systemów pokładowych, testowane jest oprogramowanie sterujące integrujące je z systemami silników. Zmodernizowany samolot powinien zostać oblatany w najbliższych miesiącach.
Testowane są także kompozyty wytwarzane z rodzimych materiałów. Wykonane z nich struktury będą wykorzystywane we wszystkich, w tym najsilniej obciążonych komponentach płatowca. Testy prowadzone są w certyfikowanych ośrodkach FAP Rosawiacja.
Samoloty MC-21 z rosyjskimi silnikami i strukturami z rodzimych kompozytów mają mieć parametry lotno-techniczne takie, jak wersje produkowane z komponentami importowanymi. Wykorzystując rodzime komponenty Rosjanie odpowiadają na motywowane politycznie sankcje USA i ich niektórych sojuszników. Korporacja Irkut już rozpoczęła seryjną produkcję z nowo certyfikowanych kompozytów.