Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Rosyjskie kompozyty lotnicze

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, Strategia i polityka, 24 października 2020

W FR trwają próby certyfikacyjne samolotów pasażerskich transportu regionalnego MC-21-300. W ich konstrukcji wykorzystano rodzime kompozyty i silniki odrzutowe PD-14 (w wersji -310). Postęp prac podsumowano 20 października na spotkaniu z udziałem przedstawicieli Ministerstw Transportu oraz Przemysłu i Handlu, a także OAK, Korporacji Irkut i LII im. Gromowa.

Zdjęcie: finobzor.ru

Oceniono, że prace związane z zastosowaniem rosyjskich silników postępują zgodnie z planem. Kończy się montaż systemów pokładowych, testowane jest oprogramowanie sterujące integrujące je z systemami silników. Zmodernizowany samolot powinien zostać oblatany w najbliższych miesiącach.

Testowane są także kompozyty wytwarzane z rodzimych materiałów. Wykonane z nich struktury będą wykorzystywane we wszystkich, w tym najsilniej obciążonych komponentach płatowca. Testy prowadzone są w certyfikowanych ośrodkach FAP Rosawiacja.

Samoloty MC-21 z rosyjskimi silnikami i strukturami z rodzimych kompozytów mają mieć parametry lotno-techniczne takie, jak wersje produkowane z komponentami importowanymi. Wykorzystując rodzime komponenty Rosjanie odpowiadają na motywowane politycznie sankcje USA i ich niektórych sojuszników. Korporacja Irkut już rozpoczęła seryjną produkcję z nowo certyfikowanych kompozytów.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.