Amerykańska Kitty Hawk przeprowadziła testy prototypu latającej taksówki pionowego startu i lądowania z napędem elektrycznym Heaviside. Miały one zweryfikować osiągi konwertoplana. Według AW&ST, osiągnął on prędkość 290 km/h i odległość lotu równą 160 km. To więcej niż przewidywały obliczenia (250 km/h i 130 km). Przedstawiciele Kitty Hawk podali, że w akumulatorach pozostała jeszcze znacząca ilość energii.
Heaviside ma rozpiętość 6,1 m. To samolot z napędem elektrycznym, zbudowany w układzie z usterzeniem poziomym z przodu i tyłu kadłuba. Na usterzeniu przednim i na skrzydłach umieszczone zostały silniki elektryczne ze śmigłami pchającymi – 2 na końcówkach usterzenia i 6 za krawędzią spływu płata. Silniki mogą być obracane z pozycji poziomej do pionowej podczas startu i lądowania.
Prototyp samolotu Heaviside został oblatany na początku października 2019 w Kalifornii. W jednym z kolejnych lotów został uszkodzony podczas twardego lądowania. Od reszty kadłuba oderwało się wówczas usterzenie przednie i kabina. Przyczyną wypadku okazał się błąd oprogramowania, które sterowało wykorzystaniem akumulatora.