Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Kitty Hawk testuje Heavyside

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 października 2020

Amerykańska Kitty Hawk przeprowadziła testy prototypu latającej taksówki pionowego startu i lądowania z napędem elektrycznym Heavyside. Miały one zweryfikować osiągi konwertoplana. Według AW&ST, osiągnął on prędkość 290 km/h i odległość lotu równą 160 km. To więcej niż przewidywały obliczenia (250 km/h i 130 km). Przedstawiciele Kitty Hawk podali, że w akumulatorach pozostała jeszcze znacząca ilość energii.

Prototyp Heavyside startuje pionowo do kolejnego lotu testowego ze śmigłami ustawionymi prostopadle do powierzchni nośnych / Zdjęcie: via Kitty Hawk

Heavyside ma rozpiętość 6,1 m. To samolot z napędem elektrycznym, zbudowany w układzie z usterzeniem poziomym z przodu i tyłu kadłuba. Na usterzeniu przednim i na skrzydłach umieszczone zostały silniki elektryczne ze śmigłami pchającymi – 2 na końcówkach usterzenia i 6 za krawędzią spływu płata. Silniki mogą być obracane z pozycji poziomej do pionowej podczas startu i lądowania.

Prototyp Heavyside w locie postępowym ze śmigłami wytwarzającymi ciąg poziomy / Zdjęcie: via Kitty Hawk

Prototyp samolotu Heavyside został oblatany na początku października 2019 w Kalifornii. W jednym z kolejnych lotów został uszkodzony podczas twardego lądowania. Od reszty kadłuba oderwało się wówczas usterzenie przednie i kabina. Przyczyną wypadku okazał się błąd oprogramowania, które sterowało wykorzystaniem akumulatora.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.