Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wodorowy bsl dla sieci 5G

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 27 października 2020

Brytyjski start-up Stratospheric Platforms z Cambridge we współpracy z niemiecką Deutsche Telekom opracowuje bsl z napędem wodorowym (poprzez ogniwa paliwowe) – HAPS (high-altitude pseudo-satellites), który ma wspierać sieć komórkową 5G. Urządzenia zamontowane na bezzałogowcu mają zapewniać pokrycie powierzchni o średnicy do 140 km, gdy ten będzie leciał na wysokości ponad 18 km.

Wizja bsl z napędem wodorowym projektowanego przez Stratospheric Platforms / Ilustracja: Stratospheric Platforms

Bsl projektowany przez Stratospheric Platforms ma rozpiętość ok. 60 m. Ma ważyć 3,5 t przy udźwigu równym 140 kg. Długotrwałość jego lotu ma sięgać 9 dób. Samolot jest zbudowany w układzie dwusilnikowego górnopłata z usterzeniem w układzie V. Oblot prototypu jest planowany na 2022.

Wcześniej Stratospheric Platforms prowadziła testy urządzeń do łączności komórkowej standardu 4G (remotely-piloted aerial system, RPAS). Zamontowano je na samolocie Grob G520. W czasie testów osiągnął on wysokość 13,7 km.

Udziałowcem i partnerem Stratospheric Platforms jest niemiecki Deutsche Telekom. To on w dużej mierze finansuje testy. Badania w locie samolotu Grob G520 z urządzeniami zmodernizowanymi do standardu 5G prowadzono nad Bawarią. Oprócz Deutsche Telekom, Stratospheric Platforms współpracuje z innymi znanymi partnerami, takimi jak Northrop Grumman, Scaled Composites, QinetiQ, Bombardier Belfast, Thales, NATS, TWI i Cranfield Aerospace Solutions.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.