Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wystartowała trasa Warszawa – Ostrawa

Lotnictwo cywilne, 28 października 2020

W niedzielę, 25 października PLL LOT zainaugurowały wykonywane przez Embraery 170 regularne loty na trasie Warszawa – Ostrawa. Godziny przylotów i odlotów zostały tak dobrane, by pasażerowie przylatujący na Lotnisko Chopina mogli skorzystać z jak największej liczby dostępnych z niego połączeń zagranicznych.

Około godzinne loty na trasie Warszawa – Ostrawa są wykonywane przez Embaery 170, mogące zabrać na pokład 70 pasażerów w tym 10 w klasie biznes, 12 w klasie ekonomicznej premium i pozostałych 48 w ekonomicznej / Zdjęcie: Port lotniczy Ostrawa

Starty z Warszawy na lotnisko im. Leoša Janáčka w Mošnovie pod Ostrawą zaplanowano o godz. 22:55 w poniedziałki, środy, czwartki, piątki i niedziele, natomiast loty w odwrotnym kierunku będą zaczynać się o godz. 5:25 w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki i soboty. Zgodnie z pierwotnym planem, ogłoszonym w listopadzie 2019, obsługiwane przez Bombardiery Q400 i Embraery 170/175 rejsy na tej trasie miały rozpocząć się 30 marca br. i być wykonywane w poniedziałki, wtorki, czwartki, piątki, soboty około południa i w godzinach popołudniowych.

Na decyzję o uruchomieniu tej trasy miał wpływ przyjęty przez władze kraju morawsko-śląskiego w czerwcu 2019 plan dopłat dla przewoźnika lotniczego, który realizowałby rejsy do jednego z europejskich portów przesiadkowych. Pod uwagę brano: Wiedeń, Monachium i Warszawę. Ostatecznie podjęto decyzję o przyznaniu PLL LOT dotacji w wysokości 10 mln koron czeskich (ok. 1,67 mln złotych).

Inaugurację połączenia opóźniła jednak pandemia koronawirusa i wprowadzony czasowo zakazu lotów pasażerskich. Czechy to dla nas ważny rynek, a Ostrawa to drugie lotnisko, na które lata LOT. Cieszymy się, że mimo trudnej sytuacji epidemicznej w końcu udało nam się połączyć region z ponad 60 kierunkami – powiedział rzecznik PLL LOT Krzysztof Moczulski.

Dzięki możliwości przesiadek w Warszawie mieszkańcy kraju morawsko-śląskiego zyskają możliwość wygodniejszego podróżowania nie tylko na trasach europejskich, ale także do Ameryki Północnej i Azji. Realizowane przez PLL LOT rejsy mają być alternatywą dla pociągów PKP Intercity, kursujących na trasie Ostrawa – Warszawa. Loty do Warszawy są obecnie jedynymi regularnymi połączeniami z ostrawskiego lotniska.

Na podstawie informacji Marcina Sigmunda


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.