Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Ostatni lot cywilnego Tu-154

Przemysł lotniczy, Lotnictwo cywilne, 28 października 2020

Dziś rano ostatni regularny lot pasażerski wykonał cywilny samolot Tu-154. Maszyna w barwach linii Alrosa przeleciała z lotniska Mirnyj w Jakucji do Nowosybirska. Na jej pokładzie znajdowało się 140 pasażerów. Wylądowała na lotnisku Tołmaczewo o 11:07 czasu lokalnego (05:07 UTC).

Należący do rosyjskich linii Alrosa samolot pasażerski Tu-154M w czasie prac obsługowych przed ostatnim lotem / Zdjęcie: Alrosa

W ostatnim locie Tu-154M, znaki rejestracyjne RA-85757, pilotowała załoga, którą dowodzili Aleksandr Leszkiewicz i Nikołaj Woroszyłow. Według władz lotniczych maszynie właśnie kończy się certyfikat. Na razie samolot pozostanie na lotnisku Tołmaczewo. Później być może trafi do muzeum.

Tu-154 RA-85757 został wyprodukowany w zakładach Awiakor w Samarze. Pierwszy lot wykonał prawie 28 lata temu, 25 listopada 1992. W liniach Alrosa latał od 2013.

Samolot pasażerski Tu-154M linii Alrosa startuje do ostatniego lotu. Mirnyj, Jakucja / Zdjęcie: Alrosa

W ciągu ostatnich 18 lat wycofany właśnie Tu-154M wylatał 27,5 tys. h. W liniach Alrosa wykonał 737 rejsów w obie strony. Przewiózł 160 tys. pasażerów, 1276 t ładunków, w tym 52 t przesyłek pocztowych.

Obecnie w FR samoloty Tu-154 użytkują jedynie Ministerstwa Obrony oraz Spraw Wewnętrznych i inne struktury siłowe. Ostatnim użytkownikiem cywilnym Tu-154 poza FR do listopada 2018 były północnokoreańskie linie Air Koryo.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.