Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Korean Air przejmują Asiana

Lotnictwo cywilne, 16 listopada 2020

Korean Air Lines, największy przewoźnik lotniczy w Republice Korei (Korei Południowej), ogłosiły w poniedziałek, że przejmą Asiana Airlines (drugą pod względem wielkości w RK) w ramach umowy o wartości 1,8 bln wonów (ok. 1,6 mld USD). W ten sposób mają powstać dziesiąte pod względem wielkości linie lotnicze na świecie. Korean Air planują zebrać 2,5 bln wonów dzięki ofertom praw na początku 2021. Z wpływów chcą wydać 1,5 bln wonów na zakup akcji Asiana, a 300 mld wonów na obligacje wieczyste tych linii. Po zakończeniu procedur Korean Air, obecnie 18. co do wielkości linie lotnicze na świecie, staną się największym udziałowcem Asiany, z 63,9% udziałów.

Zdjęcie: pulsnews.co.kr

Władze Korean Air twierdzą, że podjęły decyzję o przejęciu Asiana, by wesprzeć krajowy transport lotniczy w czasie kryzysu wywołanego tzw. pandemią i zminimalizować niezbędne zastrzyki funduszy publicznych potrzebnych do przetrwania linii. Operacja jest jednak nieco bardziej skomplikowana. Państwowy Korea Development Bank (KDB), główny wierzyciel Asiana Airlines, wniesie bowiem 800 mld wonów do Hanjin KAL, spółki macierzystej Korean Air Lines, poprzez ofertę praw i obligacje zamienne. Hanjin KAL weźmie następnie udział w sprzedaży akcji o wartości 2,5 bln wonów przez Korean Air.

Transakcje mają wsparcie władz państwowych. Teraz krajowy organ antymonopolowy musi dokonać przeglądu umowy pod względem przestrzegania odpowiednich przepisów. Jeśli nie będzie problemów, transakcja ma zostać sfinalizowana pod koniec przyszłego roku

KAL i Asiana borykały się z kiepskimi wynikami finansowymi i dużym zadłużeniem jeszcze przed pandemią. KAL odnotowały stratę netto w wysokości 619,5 mld wonów w pierwszej połowie 2020, zwiększając stratę z 482 mld wonów rok temu. Strata netto Asiany w pierwszym półroczu 2020 wyniosła 633,3 mld wonów, w porównaniu z 378 mld wonów straty netto rok do roku.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.