Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Nowy wentylator dla F135

Lotnictwo wojskowe, 18 listopada 2020

W bazie US Air Force Arnold zostały wznowione próby silnika Pratt & Whitney F135, w którym zabudowano nowy wentylator (sprężarkę niskiego ciśnienia). W ich trakcie badana jest integralność strukturalna i właściwości aerodynamiczne nowej konstrukcji.

Silnik F135 z nowym wentylatorem na stanowisku badawczym w bazie Arnold. Wojsko nie podało, kiedy F-35 zostaną wyposażone w silniki z nowymi wentylatorami / Zdjęcie: USAF, Jill Pickett  

Próby odbywają się na stanowisku, przystosowanym do symulowania wysokości lotu do 22 860 m i od –51℃ do 232℃. Można tam również symulować prędkość lotu do Ma2,6. Testowanie silnika F135 rozpoczęto w 2019, ale przerwano z powodu konieczności wykonania planowej obsługi technicznej stanowiska. Po ich zakończeniu próby wznowiono i będą kontynuowane do początku 2021.

Dotychczasowe wyniki testów były pozytywne i zachęcające, a wczesne wyniki pozwoliły nam ukończyć próby silnika z nowo zaprojektowanym wentylatorem – powiedział kierownik projektu ppor. Gregory Landrum. Do tej pory w bazie Arnold przeprowadzono próby silników F135 trwające łącznie ponad 5500 godzin.

F135 został opracowany na bazie F119 – dwa silniki tego typu stanowią napęd samolotu wielozadaniowego F-22A Raptor – jest produkowany w trzech wariantach: F135-PW-100, stosowanych w F-35A (wersja konwencjonalnego startu i lądowania), F135-PW-400 dla F-35C (wersja pokładowa, przystosowana do operowania z lotniskowców) i wytwarzany we współpracy z Rolls-Royce’m F135-PW-600 dla F-35B (wersji skróconego startu i pionowego lądowania). F135 rozwija ciąg maksymalny 128 kN (191 kN z dopalaniem).


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.