Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło

Testy Autoflight V400

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, 21 listopada 2020

Chiński Autoflight rozpoczął testy prototypu elektrycznego bsl V400 Albatros. Testowana jest wersja cargo. Dopiero po zmianach w prawie planowane jest zbudowanie odmiany pasażerskiej do lotów miejskich. Obecnie projektowany jest też większy bsl – V1000.

Autoflight V400 startuje do lotu testowego. Widocznych 8 śmigieł nośnych, wykorzystywanych do pionowego startu, i dwa (ciągnące i pchające) służące do nadawania prędkości postępowej W locie poziomym śmigła nośne pozostają nieruchome / Zjęcie: Autoflight

V400 zadebiutował 13 września 2020 na Światowym Kongresie Federacji UAV w Shenzhen w Chinach. Ma rozpiętość skrzydeł równą 9 m. Zbudowany jest z włókna węglowego. V400 ma maksymalną masę startową 400 kg, a udźwig 100 kg.

Autoflight opracowuje dwie wersje Albatrosa: całkowicie elektryczną o zasięgu 300 km z pełną ładunkiem oraz hybrydowo-elektryczną o zasięgu do 1000 km. Samolot ma startować pionowo z lądowisk na maksymalnej wysokości wynoszącej do 5000 m.

V400 wykorzystuje 8 śmigieł napędzanych przez indywidualne silniki elektryczne do pionowych startów i lądowań. Do napędu w locie poziomym model całkowicie elektryczny ma dwa silniki ze śmigłami pchającym i ciągnącym, a hybrydowy ma pojedynczy silnik spalinowy z tyłu kadłuba. Bsl jest zbudowany w układzie kaczki. Jest wyposażony w spadochron ratunkowy.

Dzięki systemowi kontroli lotu wykorzystującemu sztuczną inteligencję, wielu czujnikom i radarom wspomagającym starty i lądowania, a także możliwości wykrywania i unikania przeszkód, V400 będzie zdolny do w lotów pełni autonomicznych. Bsl ma wbudowaną funkcję obsługi sieci komórkowych 4G i 5G do komunikacji wielokanałowej.

Autoflight założył w 2016 Tian Yu. Przedsiębiorstwo ma siedzibę w Szanghaju. Specjalizuje się w technologiach lotniczych, w badaniach i rozwoju systemów sterowania lotem autonomicznym oraz napędów elektrycznych do pionowego startu i lądowania (eVTOL), a także w produkcji samolotów. Dysponuje ośrodkami badawczo-rozwojowymi w Monachium i Shenzhen oraz kilkoma zakładami produkcyjnymi w Chinach.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.