Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Koniec Embraerów w wojskach belgijskich

Lotnictwo wojskowe, 21 listopada 2020

Wojska lotnicze Belgii pozbywają się samolotów Embraer ERJ135 i ERJ145VIP, używanych przez ok. 20 lat m.in. do przewozu ważnych polityków. Wstępną decyzję o ich sprzedaży podjęły w styczniu 2018. W grudniu 2019 zawarły umowę z francuską Regourd Aviation, która rozpoczęła odbieranie zakupionych samolotów. Pierwszy przejęła formalnie 18 listopada 2020. Kolejne 3 – wraz z zapasem części zamiennych – ma przejąć do końca 2020.

Embraer ERJ135 w barwach belgijskich wojsk lotniczych / Zdjęcie: aerotime.aero

Regourd Aviation dysponuje już kilkoma Embraerami ERJ135 i ERJ145. Zakup dodatkowych samolotów tego typu jest więc uzasadnione ekonomicznie. Pozwoli bowiem zaoszczędzić na kosztach szkolenia i obsługi technicznej. Regourd Aviation, pod marką Amelia realizuje loty regionalne nad Europą i północną częścią Afryki.

Ostatni lot Embraera w barwach belgijskich wojsk lotniczych zaplanowano na 23 grudnia 2020. Samoloty do przewozu VIP zostaną zastąpione dwoma francuskimi Dassault Aviation Falcon 7X. Wyleasingowano je bez załóg z Luxaviation / Abelag Aviation. Kontrakt o wartości 124 mln Euro dotyczy leasingu na 12 lat.

Falcony zostały już dostarczone – w kwietniu i sierpniu 2020. Są obsługiwane przez 21 Squadron (Flight Liaison & Long Haul) w Brukseli / Melsbroek. Mają znaki rejestracyjne OO- FAE i OO-LUM.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2020 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.