Wojska lotnicze Belgii pozbywają się samolotów Embraer ERJ135 i ERJ145VIP, używanych przez ok. 20 lat m.in. do przewozu ważnych polityków. Wstępną decyzję o ich sprzedaży podjęły w styczniu 2018. W grudniu 2019 zawarły umowę z francuską Regourd Aviation, która rozpoczęła odbieranie zakupionych samolotów. Pierwszy przejęła formalnie 18 listopada 2020. Kolejne 3 – wraz z zapasem części zamiennych – ma przejąć do końca 2020.
Regourd Aviation dysponuje już kilkoma Embraerami ERJ135 i ERJ145. Zakup dodatkowych samolotów tego typu jest więc uzasadnione ekonomicznie. Pozwoli bowiem zaoszczędzić na kosztach szkolenia i obsługi technicznej. Regourd Aviation, pod marką Amelia realizuje loty regionalne nad Europą i północną częścią Afryki.
Ostatni lot Embraera w barwach belgijskich wojsk lotniczych zaplanowano na 23 grudnia 2020. Samoloty do przewozu VIP zostaną zastąpione dwoma francuskimi Dassault Aviation Falcon 7X. Wyleasingowano je bez załóg z Luxaviation / Abelag Aviation. Kontrakt o wartości 124 mln Euro dotyczy leasingu na 12 lat.
Falcony zostały już dostarczone – w kwietniu i sierpniu 2020. Są obsługiwane przez 21 Squadron (Flight Liaison & Long Haul) w Brukseli / Melsbroek. Mają znaki rejestracyjne OO- FAE i OO-LUM.