Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Zgoda EASA dla 737 MAX?

Lotnictwo cywilne, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 22 listopada 2020

Podczas wirtualnego Paris Air Forum, Patrick Ky, dyrektor wykonawczy Agencji Bezpieczeństwa Lotniczego Unii Europejskiej (EASA) zapowiedział, że już w przyszłym tygodniu powinna ona podjąć wstępną decyzję zezwalającą na powrót do lotów komercyjnych Boeingów 737 MAX. Po opublikowaniu projektu odpowiedniej dyrektywy nastąpi 30-dniowy okres na zbieranie uwag. Oznacza to, że amerykańskie samoloty będą mogły pojawić się w regularnych rozkładach lotów w styczniu 2021.

Uziemione Boeingi 737 MAX po blisko 20 miesiącach doczekały się wstępnych zgód na powrót do lotów / Zdjęcie: informedamericantoday

Decyzja EASA jest następstwem postępowania jej amerykańskiego odpowiednika – FAA (Zgoda na wznowienie eksploatacji Boeingów 737 MAX , 2020-11-18). Ta zezwoliła na loty Boeingów 737 MAX w USA od 29 grudnia 2020 (Loty 737 MAX American przed końcem 2020?, 2020-11-21). Oczywiście po spełnieniu wszystkich warunków, które mają zapewnić ich bezpieczeństwo. Obejmują one m.in. dokonanie zmian w oprogramowaniu oraz przeszkolenie załóg i obsług samolotów.

Boeingi 737 MAX zostały uziemione po tym jak dwa samoloty tego typu rozbiły się w 2018 i 2019. W katastrofach zginęło 346 osób (Wszystkie MAX-y uziemione, 2019-03-14).

EASA, reprezentująca większość państw europejskich, przeprowadziła niezależne badania bezpieczeństwa Boeingów 737 MAX (EASA zakończyła testy 737 MAX, 2020-09-12). Obejmowały one m.in. loty kontrolne i testy oprogramowania. Na ich podstawie europejski regulator postawił amerykańskiemu koncernowi więcej warunków niż FAA (m.in. dodania kolejnych czujników kąta natarcia), ale domaga się ich spełnienia dopiero w przyszłości.

W Polsce Boeingami 737 MAX dysponują dwie linie lotnicze – PLL LOT i Enter Air. Pierwsze mają ich 5, a drugie 2. Powrót do lotów tych samolotów będzie się odbywać pod nadzorem Urzędu Lotnictwa Cywilnego przy współpracy z EASA.


Powiązane wiadomości


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.