Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Chiny ujawniły pojazdy hiperdźwiękowe

Lotnictwo wojskowe, Astronautyka, Przemysł lotniczy, Strategia i polityka, 23 listopada 2020

Chińska CCTV-7 pokazała wczoraj po raz pierwszy z bliska pojazdów hiperdźwiękowych testowane przy pomocy balonu stratosferycznego. Ich test odbył się 21 września 2018 w rejonie ośrodka kosmicznego Jiuquan. Po oddzieleniu od nosiciela pojazdy opadały z ok. 30 km, rozpędzając się do wysokiej prędkości naddźwiękowej i manewrując w atmosferze, po czym lądowały na spadochronach. W czasie testów zamykano przestrzeń powietrzną na północno zachodnimi Chinami.

Trzy modele użyte do testu 21 września 2018, podwieszone pod balonem stratosferycznym. Po oddzieleniu od nosiciela opadały z ok. 30 km, rozpędzając się do wysokiej prędkości naddźwiękowej i manewrując w atmosferze, po czym lądowały na spadochronach. Na spadochronie wylądował też zasobnik (kosz) przenoszący modele

Wcześniej ujawniono jedynie zdjęcia balonu z podwieszonymi modelami i grafiki komputerowe. Wiadomo, że pojazdy zaprojektował Instytut Mechaniki (IMECH ), część Chińskiej Akademii Nauk (CAS). Trzy modele o wymiarach 2 × 1,5 m, nazwano D18-3S, D18-1S i D18-2S.

Model pojazdu D18-1S, zbudowanego w dość konwencjonalnym układzie aerodynamicznym, z ostrołukowymi powierzchniami nośnymiModel pojazdu D18-2S ze skrzydłami nietypowo umieszczonymi nad kadłubem na wysięgnikach

IMECH, a konkretnie jego LHD (Państwowe Kluczowe Laboratorium Dynamiki Gazów Wysokotemperaturowych), prowadzi badania nad pojazdami hiperdźwiękowymi od ponad 10 lat. Ich celem jest uzyskanie pojazdu użytkowego o dużej doskonałości, a równocześnie zdolnego do manewrowania w górnych warstwach atmosfery. ChRL w budowie bojowych, manewrujących pojazdów hiperdźwiękowych rywalizuje z FR i USA. Chiny i Rosja znacznie wyprzedziły w tej dziedzinie Amerykanów, którzy po w ostatnich dekadach wydaniu ogromnych kwot na prace badawczo-rozwojowe nadal pozostają blisko punktu wyjścia.

O rywalizacji w zakresie broni hiperdźwiękowej pisaliśmy w kilku tegorocznych numerach RAPORT-wto.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.