Altair


Autoryzacja


Resetuj hasło
Archiwum Nowy numer Redakcja

RAPORT-wto

Miesięcznik informacyjno-analityczny, poświęcony szeroko pojętej obronności, kierowany przede wszystkim do profesjonalistów.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Skrzydlata Polska

Najstarsze czasopismo lotnicze w Polsce. W każdym numerze temat przewodni, relacje z imprez, korespondencje zagraniczne, opisy konstrukcji. Ponad 100 kolorowych zdjęć na 68 stronach. Konkursy z atrakcyjnymi nagrodami.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Aeroplan

Czasopismo dla hobbystów i modelarzy, zawierające artykuły o historii lotnictwa, bogato ilustrowane zdjęciami i rysunkami, artykuły monograficzne, opisy malowań i oznakowań, oceny modeli, recenzje książek, konkursy.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Broń i Amunicja

Na 68 stronach magazynu pełna informacja na temat broni strzeleckiej dla amatorów i zawodowców. Trendy i testy współczesnej broni strzeleckiej.

Archiwum Nowy numer Redakcja

BiA-Komandosi

Magazyn o objętości 68 stron poświęcony siłom i służbom specjalnym, zagadnieniom związanym z szeroko pojętym bezpieczeństwem, jak też współczesnym konfliktom zbrojnym.

Archiwum Nowy numer Redakcja

Numer Specjalny

Numery specjalne publikowane podczas konferencji, targów i innych imprez związanych z lotnictwem i obronnością.

Wymagania na Light Amphibious Warship

Marynarka wojenna, Przemysł zbrojeniowy, 24 listopada 2020

US Navy wraz z US Marine Corps finansują prace nad nowym małym okrętem desantowym w ramach projektu Light Amphibious Warship (LAW). Prace projektowe prowadzi 6 zespołów, które nie zostały do tej pory ujawnione (patrz: RAPORT-wto 05-2020). Wiadomo jednak więcej na temat osiągów i zadań, jakie ma wypełniać nowy okręt desantowy.

Wizja małego okrętu desantowego podchodzącego do brzegu tyłem. Wymagania na Light Amphibious Warship dopuszczają okręty desantujące sprzęt i ludzi zarówno dziobem, jak i rufą / Grafika: Sea Transport Solutions

Przede wszystkim nie ma on zastąpić żadnego obecnie użytkowanego typu okrętu desantowego, ale ma służyć jako okręt-baza dla pododdziału Marines w sile 75 żołnierzy wraz z podstawowymi pojazdami. Okręt ma operować w zespołach liczących 9 jednostek tak, aby móc przerzucać z wyspy na wyspę cały pułk Marines. Powinien dla samoobrony być wyposażony w armatę kal. 30 mm. Jednak rzeczywistą obronę ma pełnić dodatkowy okręt klasy Littoral Combat Ship (LCS), który będzie zapewniał utrzymywanie świadomości sytuacyjnej wokół eskadry podległych 9 jednostek desantowych i zapewniał im obronę.

Aktualne wymagania mówią o jednostce o długości od 60 do 120 m, powierzchni ładunkowej pokładu od 370 do 740 m2 i wyporności pełnej do 4000 t. Analizy wykazały, że jednostka tej wielkości nie jest w stanie spełnić wymagania odporności na ostrzał trzeciego poziomu (Tier-3), który zakłada możliwość prowadzenia dalszych działań po pojedynczym trafieniu. W związku z tym wymaganie obniżono do Tier-2 +, w ramach którego po pojedynczym trafieniu jednostka ma niezbyt szybko tonąć tak, aby siostrzana jednostka była w stanie przejąć żołnierzy z trafionego okrętu.

Resurs okrętu ma wynosić tylko 20 lat, gdyż zakłada się szybkie zmiany w doktrynie użycia amerykańskich wojsk desantowych i związaną z tym konieczność szybkiego dostosowania się do zmieniających się wymagań współczesnego pola walki, w szczególności na mórzach okalających ChRL.

W oparciu o konsultacje techniczne z partnerami przemysłowymi wymagana jest prędkość tylko 15 w, co dzięki zmniejszeniu siłowni okrętu ma pozwolić na zmniejszenie jego ceny do poziomu 100-130 mln USD. Ma to także umożliwić osiągnięcie zasięgu na poziomie min. 3000 Mm. To pozwoli na dotarcie Marines z Hawajów na większość archipelagów na Oceanie Spokojnym.


Drukuj Góra
www.altair.com.pl

© Wszelkie prawa zastrzeżone, 2007-2021 Altair Agencja Lotnicza Sp. z o. o.